Menu główne Otwórz menu wyszukiwania

7 najlepszych treningów na utratę wagi i wysmuklenie sylwetki

AUTOR: | 10 sty 2017

Wiele osób zaczynając swoją przygodę z siłownią, początkowo czuje się nieswojo wokół wysportowanych i dobrze zbudowanych ludzi. Jednak przy odrobinie chęci oraz motywacji, po pewnym czasie, zaczynając dostrzegać efekty, każdy zrozumie, że może zacząć od podstaw i osiągnąć wymarzoną sylwetkę.

 

Poniżej, znajduje się 7 najskuteczniejszych treningów, które pozwolą zbudować masę mięśniowa, zrzucić zbędne kilogramy oraz wyrzeźbić sylwetkę.

 

JOGA:

„Joga jest dziedzictwem przeszłości i kulturą przyszłości” - Satyananda.

Do niedawna joga była uznawana za system filozoficzno-mistyczny, jednak obecnie, jak wiele innych aktywności fizycznych jest odzwierciedleniem zdrowego stylu życia. Na pozór można stwierdzić, że joga jest jedynie wysiłkiem dbającym o zdrowie mentalne, jednak okazuje się, że oferuje ona coś więcej. Wszystkie pozycje jogi koncentrują się na stabilności i panowaniu nad ciałem, dzięki czemu, aktywowane są mięśnie brzucha, ud a nawet ramion przy stosunkowo małym obciążeniu stawów i więzadeł.

PILATES

Pilates, w przeciwieństwie do innych, dotychczasowych metod i technik pracy z ciałem, pomaga osiągnąć wymarzoną sylwetkę przy odpowiedniej stabilizacji kręgosłupa. Ćwiczenia uznawane są za bardzo bezpieczne, o ile wykonuje się je prawidłowo, dlatego bardzo ważne jest, aby każdy trening odbywał się pod okiem wykwalifikowanego instruktora.

Mogłoby się wydawać, że pilates to przejściowa moda dla wybranych, o której nikt nie będzie pamiętał za kilka lat? Nie. Technika ta jest bardzo popularna i dostępna bez ograniczeń, a jej specyficzne ćwiczenia doskonale wzmacniają wszystkie partie mięśniowe. Osoby bardziej wymagające mogą trenować na specjalistycznym sprzęcie podczas treningów Pilates Reformer.

SPINNIG

Ćwiczenia na rowerze stacjonarnym stały się najpopularniejszym sposobem budowania wytrzymałości układu sercowo-naczyniowego (krążenia) i spalania kalorii. Tego typu trening, pobudza bicie serca, wzmacnia mięśnie łydek oraz ud, a także wpływa pozytywnie na ścięgna.

KICKBOXING

Kickboxing jest świetnym sposobem aktywności fizycznej, angażującym wszystkie mięśnie o dobroczynnym wpływie na układ krążenia. Dzięki intensywnym i różnorodnym ruchom ciała kickboxing pomaga wyrzeźbić poszczególne partie mięśniowe. Przykładem może być roundhouse kick, czyli kopnięcie okrężne, które jest ruchem angażującym mięśnie brzucha. Z kolei, uderzenia pięścią i zwykle kopnięcie wprawia w ruch ramiona i nogi. Kickboxing można także trenować z użyciem worka bokserskiego, co jeszcze bardziej potęguje pracę mięśni.

WSPINACZKA

Dla osób, które nudzą się podczas treningów na siłowni lub zajęć fitness, doskonałą alternatywą jest wspinaczka. Bardzo wymagająca fizycznie i dostępna zarówno dla zaawansowanych, jak i początkujących, ścianka wspinaczkowa zapewnia intensywny trening ciała, który z powodzeniem może zastąpić bieganie.

ZUMBA

Może nie da się zbudować pięknej sylwetki dzięki Zumbie, jednak taniec ten angażuje po trochu wszystkie mięśnie i doskonale wpływa na koordynacje ruchową. Zajęcia taneczne odbywają się przy rytmicznej muzyce latino i są szczególnie polecane osobom starszym lub z osteoporozą, ponieważ skutecznie wzmacniają kości.

CROSSFIT

Crossfit bijący rekordy popularności, zróżnicowany trening ogólnorozwojowy, na którym nie obejdzie się bez podnoszenia ciężarów. Różnorodność ćwiczeń sprawia, że na nudę nie ma tu miejsca. Trenujący ten rodzaj sportu wykonują klasyczne treningi siłowe (m.in. ćwiczenia takie jak przysiady, martwy ciąg, podrzut, rwanie, wyciskopodrzut, podciąganie na drążku), przeplatane elementami treningów biegowych (wybieganie, rytmy, tempówki, interwały, podbiegi), treningu plyometrycznego (np. skoki, wieloskoki), pływania, jazdy na rowerze czy wiosłowania.