OGÓLNE WARUNKI REZERWACJI GROUPON INTERNATIONAL TRAVEL GMBH
Niniejsza „Umowa” składa się z (a) niniejszych Warunków Ogólnych, (b) Warunków Specjalnych, (c) Ekstranetu, (d) ewentualnych Warunków dodatkowych oraz (e) wszelkich Załączników.
ARTYKUŁ I - USŁUGI REZERWACJI POKOI
Ustęp 1.1 Groupon świadczy usługi pośrednictwa, marketingowe, promocyjne, informacyjne oraz usługi rezerwacji pokoi na pobyty krótkoterminowe (zwane dalej „Usługami rezerwacji/pośrednictwa”) w odniesieniu do pokoi opisanych w ustępie Rodzaje pokoi w Warunkach specjalnych oraz w systemie Ekstranet Groupon (zwanym dalej „Ekstranet”), występując w charakterze jawnego pośrednika. Oferta Zleceniodawcy zostanie udostępniona przez Groupon jej klientom za pośrednictwem Usług rezerwacji/pośrednictwa świadczonych przez Groupon na mocy niniejszej Umowy, Zleceniodawca nieodwołalnie wyznacza i umocowuje Groupon do działania jako jego agent przez okres trwania niniejszej Umowy, w celu stałego pośredniczenia w zawieraniu pomiędzy Zleceniodawcą, a Nabywcami, przy użyciu Usług rezerwacji/pośrednictwa świadczonych przez Groupon, umów na sprzedaż, świadczenie i dostarczanie Ofert Zleceniodawcy.
Ustęp 1.2 Zleceniodawca dostarczy Groupon wyszczególnienie swojej oferty poprzez sieć Jeśli Zleceniodawca dostarcza wyszczególnienia swojej oferty poprzez Ekstranet, Groupon przydzieli Zleceniodawcy nazwę użytkownika i hasło (zwane dalej „Danymi konta”), które zostaną przesłane na adres e-mail Zleceniodawcy, zaś Zleceniodawca będzie korzystał z Danych konta w celu weryfikacji swojej tożsamości przy logowaniu się do sieci Ekstranet. Zleceniodawca zachowa w poufności Dane konta i przyjmuje, że Danych konta nie wolno przekazywać. Poprzez korzystanie ze swoich Danych konta Zleceniodawca będzie mógł uzyskiwać dostęp do swojego Konta zleceniodawcy poprzez sieć Ekstranet i będzie mógł zgłaszać miejsca Zakwaterowania dostępne u niego w dowolnym momencie w okresie obowiązywania Umowy, dzięki czemu Nabywcy mogą dokonywać rezerwacji takiego miejsca Zakwaterowania.
Ustęp 1.3 Oprócz Oferty Zleceniodawcy określonej w tych Warunkach specjalnych w momencie podpisania niniejszej Umowy, Zleceniodawca może wyrazić zgodę na upoważnienie Groupon do prowadzenia marketingu i promocji dodatkowych ofert poprzez podpisanie wzajemnie uzgodnionego załącznika do niniejszej Umowy (zwanego dalej „Załącznikiem”).
Ustęp 1.4 Jeśli warunki niniejszej Umowy są w sposób wyraźny sprzeczne z innymi warunkami niniejszej Umowy, hierarchia ich ważności będzie następująca: (1) treści w Ekstranecie mają pierwszeństwo przed; (2) ewentualnymi Załącznikami, które z kolei mają pierwszeństwo przed; (3) Warunkami specjalnymi, które z kolei mają pierwszeństwo przed; niniejszymi Warunkami ogólnymi.
Ustęp 1.5 Groupon opracuje treść Oferty Zleceniodawcy, uwzględniając w niej warunki opisane przez Zleceniodawcę w Warunkach specjalnych i w sieci Ekstranet, pod warunkiem, że Zleceniodawca prawidłowo opisał Ofertę Zleceniodawcy oraz udzielił precyzyjnych informacji w Warunkach Specjalnych oraz pod warunkiem, że Groupon otrzymała w odpowiednim terminie wymagane informacje przez sieć Ekstranet. Przed rozpoczęciem promowanie Oferty Zleceniodawcy przez Groupon, Zleceniodawca otrzyma podgląd strony internetowej, na której będzie promowana Oferta Zleceniodawcy (Podgląd Oferty) w oparciu o informacje, które (a) zostały dostarczone przez Zleceniodawcę; (b) są publicznie dostępne na stronie internetowej i kontach Zleceniodawcy w mediach społecznościowych; i/lub (c) pochodzą od strony trzeciej. Zleceniodawca dokona weryfikacji Podglądu Oferty i powiadomi Groupon, jeśli: (x) jakiekolwiek informacje zawarte w Podglądzie Oferty są nieprawidłowe; (y) cokolwiek w proponowanej Ofercie Zleceniodawcy nie jest zgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub regulacjami; lub (z) Zleceniodawca nie posiada licencji lub innego upoważnienia do korzystania z jakiejkolwiek własności intelektualnej przedstawionej w Podglądzie Oferty.
Oświadczenia, gwarancje i warunki udzielone przez Zleceniodawcę opisane w Paragrafach 4 i 6 będą miały zastosowanie do wszystkich treści zawartych w Podglądzie Oferty, chyba że Zleceniodawca poinformuje Groupon o innych ustaleniach przed rozpoczęciem promocji Oferty Zleceniodawcy.
Ustęp 1.6 Groupon będzie, według własnego uznania, promować Ofertę Zleceniodawcy/pośredniczyć w zakresie Oferty Zleceniodawcy w imieniu Zleceniodawcy za pośrednictwem serwisu sygnowanego przez Groupon, w Internecie lub za pośrednictwem innych kanałów dystrybucji będących własnością, kontrolowanych lub prowadzonych przez Groupon lub inne spółki Grupy Groupon, które obejmują między innymi pocztę elektroniczną, aplikacje mobilne oraz inne rodzaje ofert elektronicznych (zwanych dalej „Serwisem Groupon”), do podzbioru klientów Groupon i potencjalnych klientów określonych przez Groupon wedle jej wyłącznego uznania. W niektórych przypadkach, według uznania Groupon, Oferta Zleceniodawcy może być promowana za pośrednictwem podmiotów stowarzyszonych Groupon lub jej zewnętrznych partnerów biznesowych. Groupon nie ma obowiązku promować Oferty Zleceniodawcy/pośredniczyć w zakresie Oferty Zleceniodawcy w żadnym regionie, w którym byłoby to zabronione lub wymagałoby od Groupon rejestracji lub otrzymania licencji na występowanie w charakterze biura podróży.
Ustęp 1.7 Jeżeli strony nie ustalą inaczej, Groupon według własnego uznania wybierze jeden lub więcej okresów oraz terminów, w których będzie promować Ofertę Zleceniodawcy/pośredniczyć w zakresie Oferty Zleceniodawcy.
Ustęp 1.8 Za pośrednictwem Serwisu Groupon Nabywca może zarezerwować konkretny Rodzaj pokoju na konkretną datę oraz okres (zwany dalej „Rezerwacją”). Groupon sprawdzi, czy złożona przez Nabywcę prośba o rezerwację może zostać zrealizowana zgodnie z warunkami Oferty Zleceniodawcy oraz informacjami określonymi w Warunkach specjalnych i w sieci Ekstranet. Po potwierdzeniu dostępności oraz po ukończeniu przez Nabywcę procesu rezerwacji prowadzonego za pośrednictwem Serwisu Groupon, Groupon potwierdzi Rezerwację Nabywcy. Rezerwacja nie wymaga dodatkowego potwierdzenia ze strony Zleceniodawcy. W opartym na kalendarzu systemie rezerwacji nie wykorzystuje się voucherów, choć Nabywca zostanie poinstruowany, aby wydrukować i zachować otrzymane pocztą elektroniczną potwierdzenie, jak również zabrać ze sobą na miejsce Zakwaterowania dokument tożsamości ze zdjęciem. Umowa sprzedaży, dostawy lub świadczenia Oferty Zleceniodawcy zostaje zawarta wraz z otrzymaniem przez Nabywcę od Groupon potwierdzenia Rezerwacji Nabywcy i od tego momentu Zleceniodawca jest zobowiązany do wykonania umowy.
Ustęp 1.9 Jeśli Oferta Zleceniodawcy stanowi imprezę turystyczną w rozumieniu Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2302 („Impreza Turystyczna”), Groupon powinien dostarczyć Nabywcom informacje, których przekazania wymaga „Dyrektywa w sprawie imprez turystycznych i powiązanych usług turystycznych” (przez co należy rozumieć Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2302, wszelkie państwowe, miejscowe lub regionalne przepisy, regulacje oraz ustawodawstwo wtórne implementujące tę Dyrektywę, wraz z ich późniejszymi zmianami), w tym Artykuł 5 i 7 Dyrektywy w sprawie imprez turystycznych i powiązanych usług turystycznych, pod warunkiem że Zleceniodawca prawidłowo opisał Ofertę Zleceniodawcy oraz udzielił precyzyjnych informacji w Warunkach Specjalnych oraz pod warunkiem, że Groupon otrzymała w odpowiednim terminie wymagane informacje przez sieć Ekstranet. Groupon nie ponosi odpowiedzialności, a Zleceniodawca jest zobowiązany zwolnić Groupon z jakiejkolwiek odpowiedzialności za niedostarczenia takich informacji lub za niedokładność tych informacji, w każdym przypadku gdy takie niedostarczenie lub niedokładność wynikają z przyczyn leżących po stronie Zleceniodawcy.
Ustęp 1.10 Groupon przekaże Zleceniodawcy informacje niezbędne do tego, aby mógł on dokonać Rezerwacji dla Nabywców. Tego rodzaju informacje obejmują, lecz nie są ograniczone do imienia i nazwiska Nabywcy, jego adresu e-mail, numeru telefonu, daty urodzenia i adresu. Wszelkie informacje przekazane na mocy postanowień niniejszego Ustępu uznaje się za Dane osobowe Nabywcy dla celów Ustępu 6.3.
Ustęp 1.11 Zleceniodawca będzie zapewniał oraz samodzielnie odpowiadał za wykonanie Oferty Zleceniodawcy zgodnie z postanowieniami niniejszej Umowy. Umowa sprzedaży, dostawy lub świadczenia Oferty Zleceniodawcy będzie w każdym przypadku zawarta pomiędzy Zleceniodawcą, a Nabywcą. Zleceniodawca gwarantuje, że jest właścicielem lub posiadaczem Rodzaju pokoi (w tym wszystkich informacji dotyczących Rodzaju pokoi określonych w Warunkach specjalnych i w sieci Ekstranet) dostępnych na krótkoterminowy wynajem dla podróżnych w miejscu Zakwaterowania.
Ustęp 1.12 Do obowiązków Zleceniodawcy należy precyzyjne uzupełnienie informacji zawartych w Warunkach specjalnych oraz polach przeznaczonych na podanie informacji w sieci Ekstranet i przesłanie ich. W Ekstranecie zawarte będą informacje na temat całkowitej liczby miejsc w hotelu, liczby pokoi przeznaczonych na potrzeby współpracy z Groupon na każdą noc (zwane dalej „Przydzielonymi pokojami”), oferowanej ceny sprzedaży pokoju (zwanej dalej „Ceną Groupon”), ceny podstawowej (zwanej dalej „Ceną podstawową”) oraz procentowej zniżki względem Ceny podstawowej dla klientów Groupon (zwanej dalej „Zniżką”). Zleceniodawcy nie wolno zmniejszać ustalonej w sieci Ekstranet liczby Przydzielonych pokoi. Groupon nie będzie mieć obowiązku dokonania minimalnej liczby Rezerwacji i nie ponosi żadnej odpowiedzialności w przypadku niedokonania żadnych Rezerwacji.
Ustęp 1.13 Zleceniodawca zapewni, że Cena Groupon będzie niższa niż Cena podstawowa. Zleceniodawca zapewni również, że Cena podstawowa zostanie utrzymana przez okres obowiązywania niniejszej Umowy, chyba że strony ustalą inaczej. Oprócz tego Zleceniodawca zapewni również, że wysokość udzielonej Zniżki nie zostanie zmniejszona ani pod względem wartości procentowej, ani kwotowo. Zleceniodawca poinformuje Groupon o wszelkich zmianach lub modyfikacjach Ceny podstawowej oraz Zniżki.
Ustęp 1.14 Zleceniodawca dostarczy przynajmniej trzy (3) zdjęcia pokoi w ciągu czterdziestu ośmiu godzin po podpisaniu przez niego niniejszej Umowy. Oprócz wszelkich innych informacji, które muszą zostać przekazane Groupon na mocy niniejszej Umowy, Zleceniodawca przekaże Groupon: (a) opis usług dodatkowych oferowanych przez Zleceniodawcę Nabywcom, (b) szczegółowe zestawienie usług dodatkowych oferowanych Nabywcom przez Zleceniodawcę w zależności od ich dostępności oraz (c) zakres informacji, które Nabywcy muszą przekazać Zleceniodawcy w momencie zameldowania się w miejscu Zakwaterowania.
Ustęp 1.15 Zleceniodawca przekaże Groupon wyszczególnienie dotyczące wszelkich opłat, należności, ceł lub dodatkowych podatków, w tym (lecz nie wyłącznie) obowiązującego podatku VAT, podatku od sprzedaży, podatku od użytkowania, podatku hotelowego, podatku od noclegów krótkoterminowych, podatku turystycznego, podatku od osób przebywających na danym terenie tymczasowo oraz innych podobnych podatków (zwanych dalej łącznie „Podatkami” lub pojedynczo „Podatkiem”), które Zleceniodawca planuje pobierać od Nabywców, jak również informację o sposobie, w jaki Zleceniodawca planuje pobierać Podatki oraz inne powiązane opłaty (w tym, lecz nie wyłącznie opłaty pobytowe, opłaty z tytułu wykorzystania nieruchomości itp. (zwane dalej łącznie „Opłatami”), niezależnie od tego, kiedy tego rodzaju Opłaty będą pobierane pomiędzy momentem złożenia Rezerwacji a wymeldowania z miejsca Zakwaterowania). Zleceniodawca jest odpowiedzialny za prawidłowe zastosowanie obowiązujących przepisów miejscowego prawa podatkowego w odniesieniu do wszystkich faktur wystawianych Nabywcy przez Zleceniodawcę (tj. faktura wystawiona Nabywcy będzie uwzględniać ewentualnie obowiązującą stawkę VAT od ceny sprzedaży w odpowiedniej wysokości). Jeżeli Zleceniodawca nie ujawni informacji dotyczących ewentualnie obowiązujących Podatków i Opłat lub jeżeli informacje przedstawione przez niego nie będą dokładne, Zleceniodawca zrzeka się prawa pobierania tego rodzaju Podatków i Opłat od Nabywców, którym nie przekazano odpowiedniej informacji w momencie dokonywania Rezerwacji. Jeżeli Nabywca poinformuje Groupon, że Zleceniodawca nałożył na niego tego rodzaju Podatki lub Opłaty, lecz nie ujawnił wcześniej informacji dotyczących tego rodzaju Podatków i Opłat, Groupon będzie miała prawo zwrócić Nabywcy wedle własnego uznania wszystkie kwoty, które Nabywca opłacił z tytułu tego rodzaju Podatków i Opłat. Kwoty zwrócone Nabywcy przez Groupon zostaną potrącone z kwot ewentualnie należnych Zleceniodawcy ze strony Groupon lub też Groupon poinformuje o nich Zleceniodawcę. Zleceniodawca ureguluje wszystkie kwoty zgłoszone przez Groupon w ciągu pięciu (5) dni od otrzymania stosownej faktury.
Ustęp 1.16 Zleceniodawca będzie przestrzegał wszelkich obowiązujących przepisów dotyczących jego zobowiązań podatkowych. Zleceniodawca poinformuje Groupon o prawidłowej wysokości obowiązujących stawek podatkowych, które należy ewentualnie stosować w odniesieniu do Ceny Groupon. Zleceniodawca ponosi wyłączną odpowiedzialność z tytułu wszelkich Podatków, które nie zostały pobrane na skutek udzielenia przez Zleceniodawcę Groupon nieprawidłowych informacji dotyczących stawek podatkowych. Zleceniodawca jest zobowiązany przekazywać wszystkie należności podatkowe dotyczące Ceny Groupon właściwym organom podatkowym w przewidzianych terminach i przedstawić potwierdzenie uregulowania tego rodzaju należności na żądanie Groupon. Zleceniodawca ponosi wyłączną odpowiedzialność z tytułu niedopełnienia obowiązku uregulowania tego rodzaju Podatków.
Ustęp 1.17 Groupon nie umożliwia realizacji żadnych dodatkowych wymagań ze strony Nabywców i nie ponosi za nie odpowiedzialności. Jeżeli Zleceniodawca dopuszcza taką możliwość, tego rodzaju zamówienia specjalne Nabywca może negocjować bezpośrednio ze Zleceniodawcą przed zameldowaniem się.
Ustęp 1.18 Jeżeli Rezerwacja dokonana przez Nabywcę i potwierdzona przez Groupon nie będzie dostępna po przybyciu Nabywcy na miejsce lub jeżeli przed wyruszeniem Nabywcy z jego kraju lub miasta zamieszkania Zleceniodawca poweźmie informację, że Rezerwacja nie będzie dostępna po dotarciu Nabywcy do miejsca Zakwaterowania o, Zleceniodawca zapewni alternatywne miejsce Zakwaterowania w tym samym standardzie oraz taki sam rodzaj pokoju, co Rodzaj Pokoju wybrany przez Nabywcę (zwane dalej „Pokojem zastępczym”) i pokryje koszty pobytu Nabywcy w Pokoju zastępczym. W takich przypadkach Zleceniodawca niezwłocznie powiadomi Groupon na piśmie oraz przekaże jej imię i nazwisko Nabywcy, który został przekwaterowany, długość pobytu Nabywcy w Pokoju zastępczym oraz rodzaj Pokoju zastępczego, do którego przekwaterowano Nabywcę. Wszelkie różnice między ceną Rezerwacji oraz ceną Pokoju zastępczego pokrywa Zleceniodawca.
Ustęp 1.19 Jeżeli Rezerwacja obejmuje usługi dodatkowe, których Nabywca nie otrzyma podczas pobytu w Pokoju zastępczym, Groupon może potrącić wartość tego rodzaju usług dodatkowych z płatności należnej od Groupon na rzecz Zleceniodawcy. Oprócz tego Groupon zweryfikuje cenę Pokoju zastępczego i może odrzucić zaproponowany Pokój zastępczy lub obniżyć kwotę należną Zleceniodawcy, jeżeli standard Pokoju zastępczego nie jest porównywalny do standardu zarezerwowanego pokoju. Groupon powiadomi Zleceniodawcę na piśmie o wszelkich potrąceniach z płatności należnych Zleceniodawcy od Groupon.
Ustęp 1.20 Jeśli Oferta Zleceniodawcy stanowi Imprezę Turystyczną, a Pokój zastępczy lub usługi dodatkowe (a) nie zostaną dostarczone lub (b) ich standard nie będzie zadowalający, Zleceniodawca powiadomi na piśmie Nabywcę o jego/jej prawie do anulowania Rezerwacji oraz jeśli jest to wymagane zapewni odpowiednie odszkodowanie za cały okres, w którym Pokój zastępczy lub usługi dodatkowe nie były dostarczone lub nie były dostarczone w satysfakcjonującym standardzie, jak również za wszelkie szkody poniesione przez Nabywcę na skutek powyższego, zgodnie z wymaganiami Dyrektywy w sprawie imprez turystycznych i powiązanych usług turystycznych.
ARTYKUŁ II - PŁATNOŚCI I ANULOWANIE
Ustęp 2.1 Groupon będzie pobierać od Nabywców Cenę Groupon i zatrzyma pobrane kwoty w charakterze płatności za wszelkie Rezerwacje dokonywane za pośrednictwem Usługi rezerwacji świadczonej przez Groupon. Zleceniodawca nie będzie pobierał od Nabywców żadnych kwot pobranych uprzednio od Nabywców przez Groupon. Wszystkie kwoty pobrane od Nabywcy, między innymi Cena Groupon, będą pobierane przez Groupon wyłącznie w charakterze jawnego pośrednika Zleceniodawcy.
Ustęp 2.2 Kwoty wszystkich dodatkowych kosztów wynikających ze specjalnych wymagań spełnionych przez Zleceniodawcę wedle jego własnego uznania nie będą pobierane przez Groupon, a Groupon nie będzie wypłacać Zleceniodawcy żadnych kwot z tego tytułu. Zleceniodawca ponosi wyłączną odpowiedzialność z tytułu pobierania tego rodzaju kwot oraz realizacji tego rodzaju specjalnych wymagań.
Ustęp 2.3 Groupon przysługuje prawo pobierania Prowizji Groupon (zgodnie z postanowieniami Warunków specjalnych) za każdą Rezerwację z tytułu świadczenia Usług rezerwacji/pośrednictwa. Prowizja Groupon jest wyrażana jako część procentowa Ceny Groupon i nie obejmuje Podatków. Groupon przysługuje prawo zatrzymania Prowizji Groupon za Rezerwację po upływie terminu, po którym Nabywca nie może już anulować ani zmienić Rezerwacji zgodnie z postanowieniami Zasad anulowania Rezerwacji określonymi w Ustępie 2.6. Groupon potrąci i zatrzyma Prowizję Groupon od kwot wpłaconych przez Nabywców, wraz ze wszelkimi ewentualnie obowiązującymi stawkami VAT.
Ustęp 2.4 Groupon będzie wypłacać należne kwoty Zleceniodawcy w cyklu dwumiesięcznym w zależności od liczby Nabywców meldujących się w miejscu Zakwaterowania (zwanych dalej „Meldunkami”). Należności z tytułu wszystkich Meldunków od pierwszego do piętnastego dnia miesiąca będą wypłacane w ciągu dziesięciu (10) dni roboczych od piętnastego dnia miesiąca, a należności z tytułu wszystkich Meldunków od szesnastego dnia miesiąca do końca miesiąca będą wypłacane w ciągu dziesięciu (10) dni roboczych od ostatniego dnia miesiąca (przy czym każdy z tych okresów stanowi „Okres płatności”). Wszystkie zwroty naliczone w Okresie płatności zostaną potrącone z kwoty płatności należnej Zleceniodawcy w kolejnym Okresie płatności. Bez uszczerbku dla powyższych postanowień, Groupon dokona ostatniej ewentualnie należnej płatności w ciągu dziesięciu (10) dni roboczych od ostatniego terminu możliwego wymeldowania Nabywcy w ramach wszystkich Rezerwacji poczynionych przez Groupon na mocy niniejszej Umowy. Z kwoty tej płatności zostaną potrącone wszystkie pozostałe kwoty zwrotów oraz inne należności Zleceniodawcy względem Groupon powstałe na mocy niniejszej Umowy. Zleceniodawca wypłaci Groupon wszelkie kwoty należne z tytułu zwrotów przekraczających wysokość ostatniej płatności w ciągu pięciu (5) dni od otrzymania od Groupon faktury wyszczególniającej wysokość należności. Z kwoty płatności należnej Zleceniodawcy zostanie potrącona Prowizja Groupon wraz z ewentualnie obowiązującą stawką VAT, opłata manipulacyjna pokrywająca koszty obsługi transakcji oraz wszelkie inne kwoty, do potrącenia których Groupon ma prawo na mocy niniejszej Umowy.
Ustęp 2.5 Groupon zastrzega sobie prawo do uzyskania uzasadnionych gwarancji potwierdzających stabilną sytuację finansową Zleceniodawcy, w tym poprzez sprawdzanie wiarygodności kredytowej i finansowej Zleceniodawcy i osób lub podmiotów współpracujących ze Zleceniodawcą lub wykonujących dla niego usługi (w tym dostawców). Jeżeli Groupon poweźmie w dobrej wierze wątpliwości dotyczące płynności finansowej Zleceniodawcy, wówczas niezależnie od wszelkich innych praw przysługujących ewentualnie Groupon, Groupon może wstrzymać wypłaty należnych Zleceniodawcy kwot do czasu, aż Zleceniodawca umożliwi każdemu z Nabywców zrealizowanie ich Rezerwacji oraz wymeldowanie się z miejsca Zakwaterowania.
Ustęp 2.6 Zasady anulowania i zmiany Rezerwacji stosowane przez Groupon (zwane dalej „Zasadami anulowania Rezerwacji”) i określone w Warunkach sprzedaży rezerwacji w Serwisie Groupon, określają zasady anulowania Rezerwacji przez Nabywcę. Zasady anulowania Rezerwacji określają między innymi, że Nabywca ma prawo: (a) do daty anulowania podanej w Serwisie Groupon anulować Rezerwację i otrzymać za pośrednictwem Groupon zwrot całej wpłaconej kwoty lub (b) zmienić nazwisko umieszczone na Rezerwacji Nabywcy kontaktując się ze Zleceniodawcą. Kwestie dotyczące anulowania lub zmiany Rezerwacji na wniosek Nabywcy, niezgodne z Zasadami anulowania Rezerwacji, będą kierowane bezpośrednio do Zleceniodawcy. Działając według własnego uznania, Zleceniodawca umożliwi na własny koszt anulowanie lub zmianę Rezerwacji w sposób niezgodny z Zasadami anulowania Rezerwacji pod warunkiem, że stosowana przez Zleceniodawcę polityka anulowania i modyfikacji rezerwacji jest zgodna ze wszystkimi przepisami Obowiązującego prawa w tym m.in. (w przypadkach gdy Oferta Zleceniodawcy stanowi Imprezę Turystyczną) Dyrektywy w sprawie imprez turystycznych i powiązanych usług turystycznych i będzie stosowana konsekwentnie wobec wszystkich Nabywców na koszt Zleceniodawcy bez obniżania kwoty Prowizji Groupon.
Ustęp 2.7 Za przypadek „Niezrealizowania rezerwacji” uznaje się sytuację, w której Nabywca nie stawia się w miejscu Zakwaterowania w dniu zameldowania wskazanym w momencie dokonywania zakupu, nie powiadomiwszy wcześniej Groupon lub Zleceniodawcy w terminie powiadomienia określonym powyżej w Ustępie 2.6. Wszystkie przypadki Niezrealizowania rezerwacji zostaną uznane za i potraktowane jak anulowanie Rezerwacji, zgodnie z postanowieniami Ustępu 2.6.
Ustęp 2.8 Zleceniodawca zobowiązuje się, że jeżeli nie będzie w stanie lub nie będzie chciał realizować swoich zobowiązań lub istotnej części swoich zobowiązań wynikających z niniejszej Umowy, zwróci Nabywcom oraz Groupon wszelkie wpłacone kwoty, w tym prowizje, wszelki należny podatek VAT, opłaty manipulacyjne oraz inne kwoty wpłacone przez Nabywców z tytułu Rezerwacji, które nie zostały zrealizowane ani wykorzystane w inny sposób. W przypadku gdy Oferta Zleceniodawcy Stanowi Imprezę Turystyczną, Zleceniodawca może być również zobowiązany do zapewnienia Nabywcy odszkodowania za cały okres, w którym Impreza Turystyczna nie była realizowana lub była nienależycie zrealizowana jak również będzie odpowiedzialny za każdą szkodę poniesioną przez Nabywcę na skutek powyższego, zgodnie z Dyrektywą w sprawie imprez turystycznych i powiązanych usług turystycznych. W przypadku gdy Nabywca jest uprawniony do dochodzenia odszkodowania, Zleceniodawca jest zobowiązany do poinformowania na piśmie Nabywcy o przysługujących mu/jej prawach, bez zbędnej zwłoki.
ARTYKUŁ III - OKRES OBOWIĄZYWANIA I ROZWIĄZANIE UMOWY
Ustęp 3.1 Niniejsza Umowa wchodzi w życie w dniu złożenia ostatniego podpisu przez Groupon lub Zleceniodawcę lub wyrażenia w inny sposób na piśmie woli przystąpienia do niniejszej Umowy i będzie obowiązywała do momentu wypowiedzenia przez dowolną ze stron, przy czym takie wypowiedzenie będzie skuteczne miesiąc po dniu realizacji ostatniego możliwego wymeldowania Nabywcy w ramach Rezerwacji dokonanej u Zleceniodawcy na mocy niniejszej Umowy. Po wypowiedzeniu Zleceniodawca zaprzestanie dodawania do Oferty Zleceniodawcy jakichkolwiek nowych ofert Zakwaterowania, w tym nowych terminów.
Ustęp 3.2 Bez uszczerbku dla przysługujących jej praw i środków prawnych każda ze Stron może wypowiedzieć niniejszą Umowę ze skutkiem natychmiastowym za pisemnym powiadomieniem drugiej strony, jeśli:
(a) druga Strona dopuści się istotnego naruszenia postanowień niniejszej Umowy i naruszenia takiego nie da się usunąć lub jeśli możliwe jest jego usunięcie, ale nie nastąpi ono w ciągu 10 dni od pisemnego wezwania do usunięcia naruszenia; lub
(b) druga strona wchodzi w negocjacje z dowolną klasą wierzycieli dotyczące zmiany harmonogramu spłat jej zadłużenia, zostaje wydany nakaz likwidacji spółki drugiej strony lub zostaje wyznaczony nadzorca sądowy nad spółką drugiej strony; lub, w przypadku Groupon, jeśli Groupon ma uzasadnione obawy dotyczące stabilności finansowej lub wypłacalności Zleceniodawcy.
Ustęp 3.3 Bez uszczerbku dla jakichkolwiek innych praw przysługujących Groupon na mocy niniejszej Umowy lub obowiązujących przepisów, jeżeli Zleceniodawca dopuści się istotnego naruszenia postanowień niniejszej Umowy, w tym swoich zobowiązań wynikających z ARTYKUŁU I, lub też będzie je naruszał w sposób uporczywy, Groupon może zawiesić realizację świadczeń, do których zobowiązała się na mocy niniejszej Umowy, do czasu usunięcia tego rodzaju naruszeń.
Ustęp 3.4 Rozwiązanie niniejszej Umowy zgodnie z jej postanowieniami nie wpływa na prawa ani zobowiązania nabyte lub zaciągnięte przez strony do dnia rozwiązania Umowy, ani nie wpływa na: (a) ważność jakichkolwiek Rezerwacji dokonanych przed wypowiedzeniem; (b) zobowiązania Zleceniodawcy do zapewnienia Zakwaterowania Nabywcom; ani (c) zobowiązania Zleceniodawcy do zapłaty Groupon stosownej Prowizji Groupon w odniesieniu do wszelkich Rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem Groupon do daty wejścia w życie wypowiedzenia.
Ustęp 3.5 Wszelkie postanowienia niniejszej Umowy, które w sposób wyraźny lub dorozumiany mają na celu wejście w życie lub pozostawanie w mocy po wypowiedzeniu niniejszej Umowy, w tym postanowienia Ustępu 1.4, ARTYKUŁU II, ARTYKUŁU III, ARTYKUŁU V, ARTYKUŁU VI, ARTYKUŁU VII i ARTYKUŁU VIII, pozostają w pełni w mocy przez czas nieoznaczony.
ARTYKUŁ IV - OŚWIADCZENIA I GWARANCJE
Ustęp 4.1 Groupon zapewnia i gwarantuje, że wykona swoje zobowiązania na mocy niniejszej Umowy lub w związku z nią z zachowaniem należytego poziomu staranności i umiejętności.
Ustęp 4.2 Groupon nie gwarantuje, że usługi oferowane w Internecie lub za pośrednictwem Internetu, w tym poprzez Ekstranet, będą nieprzerwanie dostępne czy wolne od błędów. Groupon nie gwarantuje, że jego usługi przyniosą jakikolwiek przychód Zleceniodawcy ani że zostaną sprzedane jakiekolwiek Rezerwacje.
Ustęp 4.3 Zleceniodawca oświadcza i gwarantuje, że:
(a) wszelkie informacje dostarczone przez Zleceniodawcę (w tym informacje dotyczące Zakwaterowania) są dokładne, kompletne i poprawne;
(b) informacje dostarczone przez Zleceniodawcę odnośnie do cen, składników cen i dotyczące przedstawiania cen będą zgodne z przepisami prawa kraju, w którym świadczona jest usługa Zakwaterowania;
(c) uzyskał (i utrzyma w mocy przez cały okres obowiązywania niniejszej Umowy) wszelkie niezbędne licencje, zgody, pozwolenia, ubezpieczenia, kaucje lub inne zabezpieczenia finansowe dotyczące niniejszej Umowy i świadczenia lub zapewniania Zakwaterowania oraz ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej zawodowej odpowiednie dla swojej działalności; W przypadkach gdy Oferta Zleceniodawcy stanowi Imprezę Turystyczną powyższe obejmuje bez ograniczeń, ochronę przed niewypłacalnością w zakresie zwrotu wszelkich płatności dokonanych dotychczas przez Nabywców za odpowiednie usługi w zakresie Imprezy Turystycznej, które nie były należycie świadczone, na wypadek niewypłacalności Zleceniodawcy, zapewnioną w formie zgodnej z Dyrektywą w sprawie imprez turystycznych i powiązanych usług turystycznych, natomiast w sytuacjach, gdy Zleceniodawca został założony we Włoszech powyższe obejmuje przekazanie Groupon danych posiadanego przez niego ubezpieczenia od naruszenia umowy lub przekazanie Groupon danych w zakresie innej ekwiwalentnej ochrony nabytej na mocy prawa innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej;
(d) uzyskał (oraz zapewni przez cały okres obowiązywania niniejszej Umowy) kompleksowe ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej obejmujące wszelkie rodzaje ryzyka dotyczące świadczenia lub zapewniania usług Zakwaterowania oraz wszelkie rodzaje ryzyka wynikające z realizacji niniejszej Umowy w tym w szczególności wszelkie zobowiązania dotyczące odszkodowań tytułem zgonu, uszczerbku na zdrowiu lub choroby Nabywcy, niezależnie od tego, w jaki sposób wynikły;
(e) będzie stale przestrzegał obowiązujących przepisów prawa, w tym dotyczących dostarczania odpowiednio Groupon lub Nabywcom informacji dotyczących ochrony finansowej i ochrony przed niewypłacalnością, a także w sytuacji, gdy Oferta Zleceniodawcy stanowi Imprezę Turystyczną, Zleceniodawca będzie stale wypełniał wszelkie obowiązki wynikające z Dyrektywy w sprawie imprez turystycznych i powiązanych usług turystycznych ; Zleceniodawca jest również zobowiązany do utrzymywania wszelkich odpowiednich zezwoleń, autoryzacji i rejestracji. W celu uniknięcia wątpliwości strony potwierdzają, że Zleceniodawca jest organizatorem w rozumieniu Dyrektywy w sprawie imprez turystycznych i powiązanych usług turystycznych;
(f) jego obiekty oraz obiekty jego usługodawców będą bezpieczne i zabezpieczone i zostaną wdrożone procesy przeglądu procedur bezpieczeństwa u niego i jego usługodawców;
(g) jest właścicielem wszystkich praw dotyczących swoich praw własności intelektualnej, posiada prawa do udzielania licencji (w tym prawa do udzielania dodatkowych licencji na rzecz Groupon) do wszelkich praw własności intelektualnej osób trzecich które dostarcza Groupon (poprzez Ekstranet lub w inny sposób) i że posiada prawo do udzielenia Groupon licencji określonej w niniejszej Umowie; oraz
(h) przestrzega wszelkich przepisów obowiązującego prawa międzynarodowego, federalnego, stanowego, miejscowego oraz innych przepisów prawa, w tym w szczególności amerykańskiej Ustawy o zagranicznych praktykach korupcyjnych i brytyjskiej Ustawy antykorupcyjnej, oraz postanowień wszystkich rozporządzeń wykonawczych oraz zasad i uregulowań wydanych na mocy tych przepisów, zakazujących wypłaty środków finansowych lub wręczania korzyści materialnych zagranicznym urzędnikom państwowym, urzędnikom międzynarodowych organizacji publicznych, zagranicznym partiom politycznym, przedstawicielom zagranicznych partii politycznych lub kandydatom na tego rodzaju urzędy, zarówno bezpośrednio jak i pośrednio, w celu wywarcia wpływu na podejmowane oficjalne czynności oraz decyzje (w tym w postaci niepodjęcia działań lub niepodjęcia decyzji), aby w ten sposób ułatwić uzyskanie zamówień lub utrzymanie zamówień lub też skierowanie zamówień do jakiegokolwiek podmiotu, jak również przepisów prawa miejscowego oraz zasad i procedur stosowanych przez Groupon w odniesieniu do nich.
ARTYKUŁ V - ZWOLNIENIE Z ODPOWIEDZIALNOŚCI
Ustęp 5.1 Zleceniodawca zapewnia, że Zakwaterowanie odpowiada przepisom obowiązującego prawa w kraju, w którym będzie zapewniane.
Ustęp 5.2 Zleceniodawca zobowiązuje się chronić i zabezpieczać przed oraz zwolnić Groupon, jej podmioty zależne i stowarzyszone, jak również ich przedstawicieli, dyrektorów, agentów i pracowników z odpowiedzialności w związku z ewentualnymi/zapowiadanymi roszczeniami, procesami, dochodzeniami, karami, wyrokami, odszkodowaniami, stratami lub kosztami (w tym wszelkimi uzasadnionymi kosztami zastępstwa procesowego) (zwanymi dalej łącznie „Roszczeniami”), wynikającymi lub związanymi z którymkolwiek z następujących przypadków:
(a) wszelkich Roszczeń właściwych organów podatkowych dotyczących zobowiązań podatkowych Zleceniodawcy (lub jego dostawców) wynikających z dystrybucji, sprzedaży lub dostarczania lub świadczenia Zakwaterowania;
(b) wszelkich Roszczeń Nabywcy lub dowolnej innej osoby trzeciej wynikających z lub w związku z Zakwaterowaniem (lub dowolnymi usługami faktycznie lub rzekomo oferowanymi w odniesieniu do Zakwaterowania lub w związku z nim, lub reklamy bądź świadczenia Zakwaterowania) lub jakichkolwiek usług oferowanych przez Usługodawcę, w tym Roszczeń z tytułu uszczerbku na zdrowiu, zgonu lub uszkodzenia mienia; oraz
(c) dowolnego naruszenia (lub rzekomego naruszenia) postanowień Ustępu 1.18 lub ARTYKUŁU VI; oraz
(d) dowolnego naruszenia (lub rzekomego naruszenia) obowiązków Zleceniodawcy, jako organizatora, wynikających z Dyrektywy w sprawie imprez turystycznych i powiązanych usług turystycznych.
ARTYKUŁ VI - PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ; POUFNOŚĆ, PRYWATNOŚĆ I MARKETING
Ustęp 6.1 W okresie obowiązywania Umowy Zleceniodawca udziela Groupon niewyłącznego, obowiązującego na całym świecie, nieobciążonego tantiemami, w pełni opłaconego, nieodwołalnego, podlegającego cesji i podlicencjonowaniu prawa do korzystania z praw autorskich i praw pokrewnych, autorskich praw osobistych, znaków towarowych i usługowych, firmy i nazwy domeny, praw do formatów i symboli handlowych, renomy przedsiębiorstwa oraz z prawa do wystąpienia na drogę sądową z roszczeniem z tytułu podrabiania lub dokonania czynu nieuczciwej konkurencji, prawa do projektów i wszelkich innych praw własności intelektualnej, bez względu na to czy zostały zarejestrowane czy też nie (zwanych dalej łącznie „Prawami własności intelektualnej”) oraz wszelkich Praw własności intelektualnej osób trzecich dostarczonych przez Zleceniodawcę Groupon. Zleceniodawca nie będzie wykorzystywał jakiejkolwiek Własności intelektualnej Groupon ani tworzył jakichkolwiek dzieł zależnych w oparciu o nią.
Ustęp 6.2 Zleceniodawca zgadza się zachować w ścisłej poufności warunki niniejszej Umowy, całą jej treść oraz wszelkie informacje uzyskane na temat działalności Groupon, w tym jej finansów, technologii czy działań.
Ustęp 6.3 Użyte w niniejszym Ustępie 6.3 terminy „Administrator”, „Dane Osobowe” oraz „Organ Nadzorczy” mają takie samo znaczenie jak to nadane im w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 2016/679. Groupon, jej podmioty zależne oraz Zleceniodawca, są odrębnymi od siebie Administratorami wszystkich Danych Osobowych Nabywców. W przypadku udostępnienia Zleceniodawcy przez Groupon (lub podmiot zależny od Groupon lub jakikolwiek inny podmiot trzeci) danych osobowych Nabywców, Zleceniodawca użyje tych danych w celu wypełnienia swoich obowiązków związanych z Ofertą Zleceniodawcy, a w inny sposób wyłącznie do celów, które nie są niezgodne z celami określonymi w Polityce Prywatności Groupon dostępnej na stronie https://www.groupon.pl/legal/privacy-policy. Zleceniodawca jest zobowiązany do śledzenia wszelkich aktualizacji Polityki Prywatności Groupon, które mogłyby mieć wpływ na przetwarzanie przez niego Danych Osobowych. Zleceniodawca jest zobowiązany do zapewnienia przestrzegania przez niego w pełni, przez cały czas, mających zastosowanie przepisów prawa i regulacji (m.in. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 2016/679) oraz do zaimplementowania i przestrzegania racjonalnych środków ochrony, m.in. środków ochrony wymaganych przez obowiązujące przepisy prawa, przy przetwarzaniu wszelkich danych Nabywców. W przypadku Naruszenia Ochrony Danych Osobowych w systemie Zleceniodawcy, dotyczącego jakichkolwiek Danych Osobowych Nabywców, Zleceniodawca poinformuje o tym Groupon bez zbędnej zwłoki. W każdym przypadku nie później niż w ciągu 48 godzin od takiego Naruszenia Ochrony Danych Osobowych, otrzymania skargi lub przejawu komunikacji w jakiejkolwiek innej formie, Zleceniodawca podejmie wszelkie kroki potrzebne do złagodzenia skutków takiego Naruszenia Ochrony Danych Osobowych, które będą ponosić Nabywcy oraz powinien postępować zgodnie ze wszelkimi rozsądnymi poleceniami wydanymi mu przez Groupon, które odnoszą się do odpowiedzi Zleceniodawcy na Naruszenie Ochrony Danych Osobowych. W przypadku otrzymania przez Groupon lub Zleceniodawcę skargi Nabywcy na przetwarzanie przez Zleceniodawcę jego Danych Osobowych lub w przypadku gdy Groupon lub Zleceniodawca otrzyma informację od Organu Nadzorczego dotyczącą przetwarzania przez nich Danych Osobowych Nabywcy, Zleceniodawca przed udzieleniem odpowiedzi na taką skargę lub prośbę, poinformuje o niej Groupon lub podejmie wszelkie racjonalne kroki w celu udzielenia Groupon pomocy w sporządzeniu odpowiedzi na tą skargę lub prośbę.
Ustęp 6.4 Przez podpisanie niniejszej Umowy Zleceniodawca potwierdza, że zapoznał się i zrozumiał Politykę Prywatności Partnerów Groupon dostępną na stronie https://www.groupon.pl/merchant/data-privacy.
Ustęp 6.5
(1) Groupon zastrzega sobie prawo do dokonywania ogólnych i szczegółowych analiz zdolności kredytowej oraz sytuacji finansowej Zleceniodawcy jak również do zadawania pytań dotyczących zdolności kredytowej Zleceniodawcy oraz osób i podmiotów pracujących z lub dla Zleceniodawcy, które będą prowadzone zgodnie z zasadami opisanymi w Polityce Prywatności Partnerów Groupon. Zleceniodawca zobowiązuje się do odpowiadania na racjonalne prośby Groupon związane z prowadzeniem ww. analiz.
(2) Zleceniodawca przyjmuje do wiadomości, że Groupon może nagrywać rozmowy telefoniczne ze Zleceniodawcą celu zapewnienia jakości i szkoleń.
ARTYKUŁ VII - OGRANICZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI
Ustęp 7.1 Groupon nie wyłącza ani nie ogranicza odpowiedzialności, której nie można wyłączyć lub ograniczyć na mocy obowiązującego prawa.
Ustęp 7.2 Z zastrzeżeniem postanowień Ustępu 7.1 Groupon nie ponosi odpowiedzialności, a Zleceniodawca jest zobowiązany do zwolnienia Groupon z wszelkiej odpowiedzialności z tytułu wszelkich bezpośrednich lub pośrednich szkód wynikających lub związanych ze zorganizowaniem przez Zleceniodawcę jakiejkolwiek Imprezy Turystycznej lub z tytułu wszelkich obowiązków ciążących na Zleceniodawcy, jako organizatorze na mocy Dyrektywy w sprawie imprez turystycznych i powiązanych usług turystycznych.
Ustęp 7.3 Z zastrzeżeniem postanowień Ustępu 7.1 Groupon nie ponosi odpowiedzialności z tytułu szkód pośrednich. Ponadto Groupon nie ponosi odpowiedzialności, bezpośredniej ani pośredniej, z tytułu (i) utraty rzeczywistych lub oczekiwanych zysków; (ii) utraty wartości firmy; ani (iii) utraty danych lub kosztów odtworzenia danych.
Ustęp 7.4 Z zastrzeżeniem Ustępu 7.1, 7.2 i 3, całkowita odpowiedzialność Groupon wynikająca z niniejszej Umowy, bez względu na jej podstawy, w żadnych okolicznościach nie przekroczy wyższej z poniższych kwot: 3000 CHF (lub ich równowartości w walucie, w której Groupon płaci Zleceniodawcy) lub łącznej całkowitej kwoty Prowizji Groupon, którą Groupon otrzymała na mocy niniejszej Umowy w okresie 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających zdarzenie będące podstawą odpowiedzialności.
Ustęp 7.5 Jakiekolwiek płatności dokonywane przez Groupon Zleceniodawcy nie ograniczają ewentualnych roszczeń ani praw, które przysługują Groupon względem Zleceniodawcy.
ARTYKUŁ VIII - POSTANOWIENIA RÓŻNE
Ustęp 8.1 O ile nie zostało określone inaczej, odniesienie do formy pisemnej obejmuje faks, e-mail lub wszelkie inne rodzaje elektronicznej formy pisemnej.
Ustęp 8.2 Niniejsza Umowa zawiera wszystkie warunki uzgodnione między stronami w odniesieniu do jej przedmiotu i unieważnia wszelkie wcześniejsze umowy, porozumienia lub ustalenia poczynione między stronami, zarówno w formie ustnej, jak i pisemnej.
Ustęp 8.3 Żadne inne warunki ani inne dokumenty ani pisma przedłożone, zaproponowane lub określone przez Zleceniodawcę nie będą wiążące dla stron w zakresie transakcji wskazanej w niniejszej Umowie, chyba że Groupon wyrazi na nie zgodę na piśmie.
Ustęp 8.4 Odstąpienie przez Groupon od egzekwowania praw z tytułu naruszenia lub niewywiązania się z wykonania postanowień niniejszej Umowy nie będzie uznane za odstąpienie od takich postanowień lub przysługujących Groupon praw do egzekwowania wzmiankowanych postanowień lub jakichkolwiek innych postanowień niniejszej Umowy w późniejszym terminie.
Ustęp 8.5 Żadne z postanowień niniejszej Umowy nie będzie interpretowane jako zawiązanie między Stronami spółki joint venture, stosunku partnerstwa ani franczyzy.
Ustęp 8.6 Bez uprzedniej pisemnej zgody Groupon Zleceniodawca nie ma prawa przenieść ani dokonać cesji całości niniejszej Umowy, ani z mocy prawa, ani w inny sposób. Groupon ma prawo przenieść lub dokonać cesji niniejszej Umowy lub dowolnych przysługujących jej na mocy niniejszej Umowy praw bez powiadamiania Zleceniodawcy na obecny lub przyszły podmiot powiązany lub na podstawie fuzji, konsolidacji, reorganizacji lub sprzedaży wszystkich lub znacznej części jej udziałów lub przedsiębiorstwa lub też z mocy prawa.
Ustęp 8.7 Jeżeli niniejsza Umowa zostanie sporządzona w formie elektronicznej, strony zobowiązują się korzystać na potrzeby złożenia podpisu pod niniejszą Umową z podpisu elektronicznego; strony dodatkowo zgadzają się, że podpis elektroniczny będzie miał taką samą moc prawną jak podpis złożony własnoręcznie, a jego moc prawna nie będzie podważana wyłącznie z powodu złożenia go w formie elektronicznej.
Ustęp 8.8 Jeśli jakiekolwiek postanowienie niniejszej Umowy zostanie uznane za nieważne lub niewykonalne, pozostaje to bez wpływu na ważność i wykonalność pozostałych postanowień niniejszej Umowy. Takie nieważne lub niewykonane postanowienie zostanie zastąpione ważnym i wykonalnym postanowieniem zbliżonym w największym stopniu do skutków gospodarczych ujętych w postanowieniu nieważnym lub niewykonalnym.
Ustęp 8.9 Niniejsza Umowa podlega prawu Szwajcarii, bez uwzględniania jego norm kolizyjnych, i zgodnie z nim powinna być interpretowana. Wyłączną właściwość dla wszelkich sporów będą miały sądy w Zurychu.
Informacje dodatkowe
Groupon jest zobowiązany do przekazania Zleceniodawcy następujących dodatkowych informacji:
1. Groupon może podjąć decyzję o zawieszeniu lub zakończeniu promocji w ramach Oferty Zleceniodawcy. Może to wynikać z jednego z poniższych czynników:
(a) Zakończenie działalności przez Zleceniodawcę;
(b) Wysoka ilość zwrotów;
(c) Wysoka ilość reklamacji klientów;
(d) Niska satysfakcja klientów;
(e) Zleceniodawca odmawiający honorowania Rezerwacji;
(f) Zleceniodawca naruszający postanowienia niniejszej Umowy;
(g) Bardzo poważne skargi klientów, takie jak zarzuty dotyczące przemocy;
(h) Zleceniodawcą jest w pełni zarezerwowany;
(i) Oskarżenia o naruszenie własności intelektualnej;
(j) Groupon nie sprzedaje tyle Rezerwacji, ile się spodziewał; lub
(k) Groupon uważa, że promocja nie jest już ekonomicznie rentowna.
2. Groupon lub jego podmioty stowarzyszone mogą promować Ofertę Zleceniodawcy za pośrednictwem zewnętrznych wydawnictw zarejestrowanych w sieci Groupon lub w sieci podmiotów trzecich. Może to obejmować ekspozycję na:
(a) stronach internetowych Cashback;
(b) stronach internetowych z kuponami;
(c) Blogach i innych stronach internetowych zawierających treści o określonych tematach;
(d) Wiadomości e-mail wysyłane do baz danych osób trzecich; i/lub
(e) “Influencerów” na platformach takich jak Instagram.
3. Głównymi czynnikami, które decydują o rankingu Ofert Zleceniodawców na stronie www.groupon.pl są:
(a) Przewidywana jakość Oferty Zleceniodawcy, na podstawie kategorii, ceny, rabatu i wyników podobnych ofert innych Partnerów;
(b) Jakość Oferty Zleceniodawcy, w oparciu o wyświetlenia i sprzedaż;
(c) Personalizacja na podstawie danych specyficznych dla klienta, w tym zakupów dokonanych w przeszłości, historii wyszukiwania i innych danych behawioralnych, które pomagają określić znaczenie Oferty Zleceniodawcy dla klienta; oraz
(d) Strategie dotyczące maksymalizacji promocji Ofert Zleceniodawców, które mają na dobre przekonwertowanie lub przetestowanie Ofert Zleceniodawców pod kątem wydajności.
(e) Groupon uznał, że będą to główne czynniki ze względu na ich znaczenie dla zapewnienia, że klienci będą najbardziej wystawieni na oferty, którymi byliby zainteresowani.
4. Dane osobowe: Groupon ma dostęp do danych osobowych klientów zgodnie z oświadczeniem o ochronie prywatności, o którym mowa w punkcie 6.3 powyżej, które określa również warunki, na jakich dane osobowe klientów mogą być przekazywane Zleceniodawcy. Groupon ma dostęp do danych osobowych Zleceniodawcy, a Zleceniodawca ma prawo dostępu do tych danych, zgodnie z oświadczeniem o ochronie prywatności, o którym mowa w punkcie 6.4 powyżej. Oba oświadczenia o ochronie prywatności określają scenariusze, w których Groupon może udostępniać dane osobowe klientów i Zleceniodawców osobom trzecim.
5. Dane nieosobowe: Dane nieosobowe zbierane przez Groupon od Zleceniodawcy składają się z danych kontaktowych specyficznych dla danej firmy. Zleceniodawca może żądać od Groupon kopii takich informacji.
6. Zleceniodawcy którzy chcą złożyć skargę do Groupon, mogą to zrobić za pośrednictwem Portalu Partnera. Reklamacja zostanie rozpatrzona przez zespół obsługi partnera biznesowego Groupon lub przekazana innemu zespołowi do rozpatrzenia w razie potrzeby. Przedstawiciel Groupon udzieli odpowiedzi Zleceniodawcy i spróbuje rozwiązać reklamację, jeżeli będzie to możliwe.
7. W przypadku, gdy Groupon i Zleceniodawca nie są w stanie rozwiązać sporu, Groupon jest skłonny skorzystać z poniższej usługi mediacyjnej: https://e-pom.eu/.
RESERVATION GENERAL TERMS AND CONDITIONS GROUPON INTERNATIONAL TRAVEL GMBH
This “Agreement” consists of (a) these General Terms and Conditions, (b) the Special Terms and Conditions, (c) the Extranet, (d) the Additional Terms and Conditions, if any; and (e) any Addendum.
ARTICLE I - ROOM RESERVATION SERVICES
1.1 Groupon provides intermediary, marketing, promotional, informational and room reservation services for transient accommodations (the "Reservation/Intermediary Services") for the rooms described in the Room Type section of the Special Terms and Conditions and via the Groupon extranet system (the “Extranet”) as a disclosed agent. The Principal Offering shall be made available by Groupon to its customers through the Reservation/Intermediary Services provided by Groupon pursuant to this Agreement. During the term of this Agreement, Principal irrevocably appoints and authorises Groupon to act as its agent for the purpose of concluding contracts for the sale, supply or provision of the Principal Offering between Principal and the Purchaser by means of the Reservation/Intermediary Services provided by Groupon.
1.2 Principal shall submit inventory to Groupon via the Extranet. If Principal submits inventory through the Extranet, Groupon shall assign Principal a username and password (the “Account Credentials”), which will be sent to the Principal’s email address, and Principal shall use the Account Credentials to verify its identity when logging into the Extranet. Principal shall keep the Account Credentials confidential and agrees the Account Credentials are non-transferable. By using its Account Credentials, Principal will be able to enter its Principal account through the Extranet and will be able to register Accommodation that it has available at any time during the term of this Agreement, so that Purchasers may reserve such Accommodation.
1.3 In addition to the Principal Offering specified in the Special Terms and Conditions at the time of signing the Agreement, Principal may agree to authorise Groupon to market and promote additional offerings by executing a mutually acceptable addendum to this Agreement (“Addendum”).
1.4 Where a term in this Agreement expressly contradicts another term in this Agreement, the following shall be the order of priority: (1) the Extranet prevails over; (2) the Addendum (if any), which prevails over; (3) the Special Terms and Conditions, which prevail over; (4) these General Terms and Conditions.
1.5 Provided the Principal Offering has been properly described by Principal and the information in the Special Terms and Conditions is accurate, and provided that Groupon has timely received the required information via the Extranet, Groupon shall develop content to describe the Principal Offering, taking into account any terms and conditions Principal has described in the Special Terms and Conditions and Extranet. Prior to Groupon promoting the Principal Offering, Principal will be provided with a preview of the webpage on which the Principal Offering will be promoted (“Deal Preview”) based on information that: (a) Principal has provided; (b) is publicly available on Principal's website and social media accounts; and/or (c) is sourced from a third party. Principal shall review this Deal Preview and notify Groupon if: (x) any of the information on the Deal Preview is incorrect; (y) anything about the proposed Deal Preview does not comply with any applicable laws or regulations; or (z) Principal is not licensed or otherwise authorised to use any intellectual property featured in the Deal Preview. Principal's representations, warranties and grants described in Sections 4 and 6 will apply to all content in the Deal Preview unless Principal informs Groupon otherwise before the Principal Offering is promoted.
1.6 Groupon will, in its sole discretion, promote/intermediate the Principal Offering on behalf of Principal through Groupon-branded websites, the internet, or other distribution channels owned, controlled or operated by Groupon or other companies in the Groupon group, such as e-mails, mobile applications or other types of electronic offerings ("Groupon Site"), to subsets of Groupon customers and potential customers identified by Groupon in its sole discretion. In some cases, in Groupon's sole discretion, the Principal Offering may be promoted through Groupon's affiliates and third party business partners. Groupon is not required to promote/intermediate the Principal Offering in any jurisdiction where doing so would be prohibited or require Groupon to register or obtain a license to act as a travel agent.
1.7 Unless otherwise mutually agreed by the parties, Groupon will, in its sole discretion, select one or more periods of time and dates during which it will promote/intermediate the Principal Offering.
1.8 Room reservations can be made by a Purchaser via the Groupon Site for a specific Room Type, specific date and time period (“Reservation”). Groupon will check whether the Reservation request by the Purchaser is available in accordance with the terms of the Principal Offering and the information set out in the Special Terms and Conditions and the Extranet. If the availability can be confirmed, Groupon will confirm the Reservation to the Purchaser upon completion by the Purchaser of the Reservation process via the Groupon Site. No further reconfirmation from Principal will be required. There are no vouchers involved in these calendar-based bookings although Purchasers are instructed to print an email confirmation for their records and to bring photo ID to the Accommodation. Once a Purchaser has been confirmed, a contract is created in respect of the sale, supply or provision of the Principal Offering and the Principal is obliged to fulfil the contract.
1.9 Where the Principal Offering is a travel package within the meaning of Directive (EU) 2015/2302 ("Travel Package"), Groupon shall provide Purchasers with the information required to be provided pursuant to the "Package Travel Directive" (meaning Directive (EU) 2015/2302, any national and local or regional implementing laws, regulations and secondary legislation, as amended from time to time), including pursuant to Articles 5 and 7 of the Package Travel Directive, provided that the Principal Offering has been properly described by Principal and the information in the Special Terms and Conditions is accurate, and provided that Groupon has received the required information via the Extranet in a timely fashion. Groupon shall not be liable and the Principal must hold Groupon fully harmless for any failure to provide such information or any inaccuracy in the information provided, where such failure or inaccuracy is attributable to the Principal.
1.10 Groupon shall provide Principal with information necessary for Principal to furnish the Reservation to Purchasers. Such information may include, but is not limited to, the Purchaser's first and last name, email address, telephone number, date of birth and address. Any information provided pursuant to this Article I shall be considered personal data of Purchasers for the purposes of Section 6.3.
1.11 Principal shall provide and be solely liable for the performance of the Principal Offering in accordance with the terms of this Agreement. The contract for the sale, supply or provision of the Principal Offering will in all cases be between the Principal and the Purchaser. Principal warrants that it owns or possesses the Room Type (including all information about the Room Type set out in the Special Terms and Conditions and on the Extranet) that are available for short-term rental by travelers at the Accommodation.
1.12 It is the responsibility of Principal to ensure that the Special Terms and Conditions and the information fields in the Extranet are accurately completed and submitted. The Extranet shall contain the hotel's overall capacity, the Groupon room allotment per night ("Room Allotment"), the advertised selling price of a room (the "Groupon Price"), the reference price (the "Reference Price") and the percentage discount to be taken off of the Reference Price provided to Groupon ("Discount"). Principal must not reduce the Room Allotment as established in the Extranet. Groupon shall have no obligation to reserve a minimum number of Reservations and shall have no liability for failure to make any Reservations.
1.13 Principal shall ensure that the Groupon Price will be a discounted rate off of the Reference Price. Principal shall ensure that the Reference Price will be maintained during the term of this Agreement, unless otherwise agreed to by the parties. In addition, Principal shall ensure that it will not undercut the Discount, neither in percentage terms nor according to amount. Principal shall inform Groupon of any changes or modifications to the Reference Price and the Discount.
1.14 Principal shall submit at least three (3) images of the rooms within forty-eight hours after Principal signs this Agreement. In addition to any other information required to be provided to Groupon under this Agreement, Principal shall provide Groupon: (a) a description of amenities offered by Principal to Purchasers, (b) an itemisation of the amenities offered by Principal to Purchasers that are subject to availability, and (c) the information that Purchasers must provide to Principal when checking in at the Accommodation.
1.15 Principal shall provide Groupon with an itemisation of any charges, levies, duties, or extra taxes including (but not limited to) legally applicable VAT, sales, use, hotel occupancy, transient accommodations, tourism, visitor's and other similar taxes (collectively, the "Taxes" or "Tax") which Principal intends to collect from Purchasers and the manner in which Principal intends to collect the Taxes and other associated fees (including, but not limited to, resort fees, property fees, etc. (collectively, the "Fees"), and irrespective of when any such Fees will be collected between Reservation and check-out from the Accommodation. Principal shall ensure it properly applies the local Tax rules to any and all invoices provided to Purchaser from Principal (i.e. the invoice to Purchaser shall consider the respective legally applicable VAT rate on the sales price, if applicable). If Principal fails to disclose or maintain the accuracy of any applicable Taxes and Fees, Principal shall waive such Taxes and Fees for Purchasers who were not provided notice at the time of Reservation. If a Purchaser informs Groupon that Principal has charged such Taxes and Fees after Principal's failure to disclose such Taxes and Fees, Groupon shall have the right, but not the obligation, in its sole discretion, to refund such Purchaser any amounts such Purchaser has paid in connection with such Taxes and Fees. Amounts refunded to a Purchaser by Groupon shall be deducted from any amounts due to Principal from Groupon or shall be notified by Groupon to Principal. Any claimed amounts shall be paid by Principal to Groupon within five (5) days from receipt of such invoice.
1.16 Principal will comply with any and all applicable laws governing its Tax obligations. Principal shall provide Groupon with the correct Tax rates to apply to the Groupon Price, if applicable. Principal shall be solely liable for any uncollected Taxes resulting from Principal's furnishing of incorrect Tax rates to Groupon. Principal shall timely remit any and all Taxes applicable to the Groupon Price to the appropriate tax authorities, provide evidence of such remittance where requested by Groupon, and shall be solely liable for any failure to remit such Taxes.
1.17 Groupon does not facilitate and is not liable for any special requests of Purchasers. Such special requests may be negotiated directly between the Purchaser and Principal prior to Purchaser´s check-in and at Principal´s discretion.
1.18 If the Reservation selected by the Purchaser and confirmed by Groupon is not available to the Purchaser upon arrival, or if Principal becomes aware prior to a Purchaser's departure from their country or city of residence that the Reservation will not be available upon the Purchaser's arrival at the Accommodation, Principal will find an alternative accommodation of equal standard and of the same room type as the Room Type selected by Purchaser ("Alternative Room") and arrange for Purchaser to stay in the Alternative Room at Principal's cost. In such cases, Principal shall notify Groupon immediately in writing and provide the name of the relocated Purchaser, the length of the Purchaser´s stay at the Alternative Room, and the room type of the Alternative Room into which the Purchaser has been relocated. Any difference in the price between the Reservation and the price of the Alternative Room shall be paid by Principal.
1.19 If the Reservation contains amenities that the Purchaser does not receive in the Alternative Room, Groupon may deduct the value of such amenities from any payment owed to Principal by Groupon. In addition, Groupon shall review the pricing of the Alternative Room and may reject the Alternative Room or reduce payment to Principal if the Alternative Room is not of a standard comparable to that of the reserved room. Groupon shall notify Principal in writing of any reductions in payments from Groupon to Principal.
1.20 Where the Principal Offering is a Travel Package and an Alternative Room and/or amenities are (a) not provided, or (b) not of a satisfactory standard, the Principal will notify the Purchaser of his/her right to cancel the Reservation and shall, if applicable, provide suitable compensation for any period during which the Alternative Room and/or amenities were not provided or not of a satisfactory standard and for any damage sustained by the Purchaser as a result in accordance with the requirements under the Package Travel Directive.
ARTICLE II - PAYMENTS AND CANCELLATIONS
2.1 Groupon shall collect and retain the Groupon Price from Purchasers as payment for any Reservation made via the Reservation Service provided by Groupon. Principal shall not collect from any Purchaser any amount already collected from such Purchaser by Groupon. Any amounts collected from a Purchaser, be it the Groupon Price or otherwise, shall be collected by Groupon solely in its capacity as a disclosed agent of Principal.
2.2 Any extra costs due to special requests accommodated by Principal at his own discretion will not be collected by Groupon; nor will any amount in respect of the same be paid by Groupon to Principal. Principal is solely responsible for the collection of such monies and the provision and supply of such special requests.
2.3 Groupon shall be entitled to keep the Groupon Commission (as set out in the Special Terms and Conditions) per Reservation for providing the Reservation/Intermediary Services. The Groupon Commission shall be a percentage of the Groupon Price, exclusive of Taxes. Groupon shall have a right to retain the Groupon Commission in respect of a Reservation after a Purchaser can no longer cancel or modify a Reservation under the Cancellation Policy as defined in Section 2.6. Groupon shall deduct and retain the Groupon Commission plus any legally applicable VAT (if any is due) from the amounts paid by Purchasers.
2.4 Groupon shall pay Principal on a bi-monthly basis based on Purchasers who check-in at the Accommodation ("Check-ins"). All Check-ins from the 1st to the 15th of a month will be paid out within ten (10) business days of the 15th and all Check-ins from the 16th until the end of the month will be paid out within ten (10) business days of the last day of the month (each a "Payment Period"). Any refunds accrued during a Payment Period will be deducted from the payment made to Principal in the following Payment Period. Notwithstanding the foregoing, within ten (10) business days after the last possible check-out date of a Purchaser in respect of all Reservations made by Groupon pursuant to this Agreement, Groupon will make a final payment, if any, less any remaining refunds and any other money owed by Principal to Groupon under this Agreement. Principal shall pay Groupon any amount by which the remaining refunds exceed the final payment within five (5) days of receipt of an invoice from Groupon setting out the amount owed. The payment to Principal shall be exclusive of any Groupon Commission and any legally applicable VAT, processing fees to cover its transaction processing costs and any other amounts Groupon is permitted to deduct pursuant to this Agreement.
2.5 Groupon reserves the right to seek reasonable assurances of Principal’s financial stability, including through credit and financial checks about Principal and individuals and/or legal entities working with and/or for Principal (including its suppliers). If Groupon has good faith concerns regarding Principal’s solvency, then notwithstanding any other rights Groupon may have, Groupon may withhold any remaining payments due to Principal until Principal has allowed substantially all of the Purchasers to complete their Reservation and check-out of the Accommodation.
2.6 The Groupon cancellation and modification policy (the “Cancellation Policy”), set forth in the Reservation Terms of Sale on the Groupon Site, shall govern the terms upon which a Purchaser may cancel a Reservation. The Cancellation Policy shall provide, in part, that Purchasers may: (a) cancel a Reservation for a full refund through Groupon until the cancellation date as stated on the Groupon Site, or (b) modify the name on a Purchaser’s Reservation by contacting Principal. Cancellations or modifications requested by Purchasers inconsistent with the Cancellation Policy shall be directed to Principal. Principal, at its sole discretion, shall allow any requested cancellation and modifications inconsistent with the Cancellation Policy at its own expense; provided, however, that such Principal policy on cancellations and modifications complies with all applicable laws, including (where the Principal Offering is a Travel Package), the Package Travel Directive, and shall be applied consistently to all Purchasers and at Principal’s expense without any reduction to the Groupon Commission.
2.7 A “No-show” is when a Purchaser fails to arrive at the Accommodation on the check-in date chosen at the time of purchase without prior notice to Groupon or Principal within the notice period set out in Section 2.5 All No-shows shall be considered and treated like a cancellation in accordance with Section 2.6.
2.8 Principal agrees that in the event it is either unable or unwilling to perform all or a significant part of its obligations under this Agreement, Principal shall reimburse Purchasers and Groupon for any and all payments, including any Groupon Commission and any legally applicable VAT, processing fees, and any other amounts paid by Purchasers for Reservations that were not occupied or otherwise used. Where the Principal Offering is a Travel Package, Principal may also be required to provide compensation to the Purchaser for any period during which the Travel Package was not performed or improperly performed and for any damage sustained by the Purchaser as a result in accordance with the Package Travel Directive. Where a Purchaser is eligible for compensation, the Principal shall notify the Purchaser of his/her rights without undue delay.
ARTICLE III - TERM AND TERMINATION
3.1 This Agreement begins on the date that the last of Groupon or Principal signs, or otherwise indicates its assent in writing, to this Agreement and shall remain in effect until terminated by either party, such termination to take effect one month after the last possible Purchaser check-out date in respect of any Reservation made by a Purchaser with Principal under this Agreement. Following notice of termination Principal shall refrain from submitting further inventory.
3.2 Without affecting any right or remedy available to it, either party may terminate this Agreement with immediate effect by giving notice in writing to the other party if:
(a) the other party commits a material breach of this Agreement and such breach either cannot be remedied or, where remedy is possible, is not remedied within 10 days after a written request to do so; or
(b) the other party commences negotiations with any class of creditors about re-scheduling its debts, an order is made for the other party to be wound up, or an administrator is appointed over the other party; or, for Groupon, if Groupon has reasonable concerns about Principal’s financial stability or solvency.
3.3 Without prejudice to Groupon’s other rights in this Agreement or at law, if Principal commits a material breach or persistent breaches of this Agreement, including its obligations under ARTICLE I, Groupon may suspend its performance under this Agreement until such time as the same are remedied.
3.4 Termination of this Agreement in accordance with its terms shall not affect the accrued rights or liabilities of the parties at the date of termination and shall not effect: (a) the validity of any Reservation made prior to termination; (b) Principal’s obligations to provide the Accommodation to Purchasers; or (c) the Principal’s obligations to pay Groupon the applicable Groupon Commission in relation to all Reservations intermediated by Groupon prior to the effective date of termination.
3.5 Any provision of this Agreement which expressly or by implication is intended to come into or continue in force on or after termination of this Agreement, including Section 1.4, ARTICLE II, ARTICLE III, ARTICLE V, ARTICLE VI, ARTICLE VII and ARTICLE VIII, shall remain in full force and effect indefinitely.
ARTICLE VI - REPRESENTATIONS AND WARRANTIES
4.1 Groupon warrants and represents that it will execute its obligations arising under or in connection with this Agreement with reasonable care and skill.
4.2 Groupon does not warrant that services offered on or through the Internet, including the Extranet, will be uninterrupted or error-free. Groupon does not warrant that its services will result in any revenue for Principal or that any Reservations will be sold.
4.3 Principal warrants and represents that:
(a) all information provided by Principal (including information related to the Accommodation) is accurate, complete and correct;
(b) the information provided by Principal about prices, price components and related to price display shall be in compliance with the laws in the country where the Accommodation is provided;
(c) it has obtained (and shall maintain throughout the term of this Agreement) all necessary licenses, consents, permissions, insurance, bonding or other financial and insolvency protection relevant to this Agreement and to the supply and/or provision of the Accommodation, and professional liability insurance appropriate for its business. Where the Principal Offering is a Travel Package, this includes, without limitation, insolvency protection to refund all payments made by the Purchaser insofar as the relevant services within the Travel Package are not properly performed in the event of the Prinicipal's insolvency, held in a form compliant with the Package Travel Directive, as well as, where the Principal is established in Italy, the details of insurance for breach of contract or other equivalent protection obtained under the laws of other EU Member States;
(d) it has obtained (and shall maintain throughout the period of this Agreement) comprehensive public liability insurance to cover all risks relating to the supply and/or provision of the Accommodation and all risks arising out of the performance of this Agreement including (but not limited to) any liability for damages for the death, injury or illness of Purchasers howsoever arising;
(e) it shall at all times comply with applicable law, including the provision to Groupon or Purchasers, as applicable, of information related to financial and insolvency protection, as well as all obligations under the Package Travel Directive where the Principal Offering is a Travel Package and holds all relevant permits, authorisations and registrations. For the avoidance of doubt, the Principal is an organiser for the purposes of the Package Travel Directive;
(f) its premises, and the premises of its suppliers, shall be safe and secure and it shall have processes in place to review its, and its suppliers', safety procedures;
(g) it owns all interest in and to its Intellectual Property Rights, has licensing rights (including the right to sublicense to Groupon) in any third party Intellectual Property Rights it provides to Groupon (whether via the Extranet or otherwise), and has the right to grant the license to Groupon stated in this Agreement; and
(h) it complies with all applicable international, federal, state, local and other laws, including but not limited to the U.S. Foreign Corrupt Practices Act and UK Bribery Act, and any and all executive orders and rules and regulations issued thereunder that prohibit providing a payment of money or anything of value to a foreign government official, public international organisation official, foreign political party, foreign political party official or candidates for such offices, either directly or indirectly, for the purpose of influencing official acts and decisions (including failures to act and decide) in order to assist in obtaining or retaining business or directing business to any entity and any provisions of local law and Groupon’s policies and procedures related thereto.
ARTICLE V - INDEMNIFICATION
5.1 Principal guarantees that the Accommodation is in compliance with all applicable legal provisions in the country where it shall be provided.
5.2 Principal agrees to defend, indemnify and hold Groupon, its affiliated and related entities, and any of its respective officers, directors, agents and employees, harmless from and against any possible/threatened claims, lawsuits, investigations, penalties, judgments, damages, losses or expenses (including reasonable attorneys’ fees and costs) (“Claims”) arising out of or related to any of the following:
(a) any Claim by the relevant tax authorities for the tax obligations of Principal (or its suppliers) arising from the distribution, sale, supply or provision of Accommodation;
(b) any Claim by a Purchaser or any other third party arising out of or in connection with the Accommodation (or any services actually or purportedly offered in respect of or in connection with Accomodation, or the advertising or provision of Accommodation) or any services offered by Principal, including Claims for personal injury, death, or property damages;
(c) any breach (or alleged breach) of Section 1.18 or ARTICLE VI; and
(d) any breach (or alleged breach) of the Principal's obligations as an organiser under the Package Travel Directive.
ARTICLE VI - INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS; CONFIDENTIALITY, PRIVACY AND MARKETING
6.1 During the term of this Agreement, Principal grants to Groupon a non-exclusive, worldwide, royalty free, paid-up, irrevocable, transferable and sub-licensable right to use Principal’'s copyright and neighbouring and related rights, moral rights, trade marks and service marks, business names and domain names, rights in get-up and trade dress, goodwill and the right to sue for passing off or unfair competition, rights in designs, and all other intellectual property rights, in each case whether registered or unregistered (collectively, "Intellectual Property Rights"), and any third party's Intellectual Property Rights supplied by Principal to Groupon. Principal shall not use any of Groupon's Intellectual Property Rights or prepare any derivative work based thereon.
6.2 Principal agrees to keep strictly confidential the terms of this Agreement, all of its contents and all information that it obtains about Groupon's business, including its finances, technology and affairs.
6.3 Within this section 6.3, the terms "Controller", "Personal Data", "Personal Data Breach" and "Supervisory Authority" shall have the same meanings as are set out in European Union Regulation (EU) 2016/679. Groupon, its affiliated entities and the Principal are each a separate Controller of all Personal Data about Purchasers. Where Groupon (or an affiliated entity or other third party) makes personal data about Purchasers available to the Principal, the Principal shall use the personal data of Purchasers to fulfil its obligations in connection with the Principal Offering, and otherwise only for purposes which are not incompatible with the purposes set out in the Groupon customer Privacy Statement at https://www.groupon.pl/legal/privacy-policy. The Principal is responsible for checking for any updates to Groupon’s customer Privacy Statement that could affect its use of the Personal Data. The Principal shall ensure that at all times it complies in full with all applicable laws and regulations (including but not limited to European Union Regulation (EU) 2016/679), and that it implements and complies with reasonable security measures, including, but not limited to, such security measures as prescribed by applicable law, in the handling of any personal data of Purchasers. In the event of a Personal Data Breach affecting any Personal Data of Purchasers on the Principal 's systems, the Principal will inform Groupon without undue delay, and in any event within 48 hours, of such Personal Data Breach, complaint or communication, shall take all steps necessary to mitigate the effects of such Personal Data Breach on affected Purchasers, and shall comply with any reasonable instructions from Groupon which relate to the Principal 's response to the Personal Data Breach. In the event that Groupon or Principal receives a complaint from a Purchaser about the Principal 's use of their Personal Data, or in the event that Groupon or the Principal receives a communication from a Supervisory Authority regarding their use of Personal Data relating to a Purchaser, the Principal will inform Groupon before responding to such complaint or request, or will take all reasonable steps to assist Groupon in responding to that request, as appropriate.
6.4 By signing this Agreement the Principal acknowledges it has read and understood Groupon’s Merchant Privacy Statement at https://www.groupon.pl/merchant/data-privacy.
6.5
(1) Groupon reserves the right to make general and specific credit and financial checks and credit-related enquiries about the Principal and certain individuals and/or legal entities working with and/or for the Principal, which will be carried out as described in Groupon's Merchant Privacy Statement. The Principal agrees to co-operate with Groupon’s reasonable requests in respect of conducting these checks.
(2) The Principal acknowledges that Groupon may record phone calls with the Principal for quality assurance and training purposes.
ARTICLE VIII - LIMITATIONS OF LIABILITY
7.1 Groupon does not exclude or limit any liability that cannot be excluded or limited by applicable law.
7.2 Subject to Section 7.1, Groupon shall not be liable and the Principal must hold Groupon fully harmless for any direct or indirect loss arising out of or in connection with the performance of any Travel Package by the Principal or any obligations that rest with the Principal as an organiser under the Package Travel Directive.
7.3 Subject to Section 7.1, Groupon shall not be liable for any indirect loss. Further, Groupon shall not be liable, whether directly or indirectly, for (i) loss of actual or anticipated profits; (ii) loss of goodwill; or (iii) loss of data and/or the costs of restoration of data.
7.4 Subject to Sections 7.1, 7.2 and 7.3, Groupon's total liability under this Agreement, howsoever arising, shall in no circumstances exceed the greater of CHF 3000 (or equivalent in currency Groupon pays Principal) or the cumulative total amount of the Groupon Commission Groupon has received under this Agreement in the 12 month period immediately preceding the event which gave rise to the liability.
7.5 Any payment made by Groupon to Principal shall be without prejudice to any claims or rights which Groupon may have against Principal.
ARTICLE VIII - MISCELLANEOUS
8.1 Unless otherwise specified, a reference to writing or written includes fax, email or any other electronic writing.
8.2 This Agreement contains all terms agreed between the parties regarding its subject matter and excludes any oral or written prior agreement, understanding or arrangement between the parties.
8.3 No terms and conditions or other document or writing submitted, proposed or stipulated by Principal shall be binding between the parties in respect of the transaction set out in this Agreement, unless expressly agreed to in writing by Groupon.
8.4 No waiver by Groupon of any violation or default in performance of the provisions of this Agreement shall be deemed a waiver of such provisions or the right of Groupon to thereafter enforce such provisions, or any other provisions, of this Agreement.
8.5 Nothing in this Agreement shall be construed to create a joint venture, partnership or franchise relationship between the parties.
8.6 Principal is not authorised to transfer or assign this Agreement in its entirety, whether by operation of law or otherwise, without Groupon's prior written consent. Groupon is authorised to transfer or assign this Agreement or any of its rights under this Agreement, to a present or future affiliate or pursuant to a merger, consolidation, reorganization or sale of all or substantially all of the assets or business, or by operation of law, without notice to Principal.
8.7 In case this Agreement is in electronic form, the parties agree to use an electronic signature service for the purpose of signing this Agreement; the parties further agree that using an electronic signature shall be treated with the same legal force and effect as a signature written by hand, and will not be denied legal validity solely due to the fact that the signature is in electronic form.
8.8 If any provision of this Agreement should be held to be invalid or unenforceable, the validity and enforceability of the remaining provisions of this Agreement are not affected. Such invalid or unenforceable provision shall be replaced by a valid and enforceable provision that most closely achieves the economic effect contemplated by the invalid or unenforceable provision.
8.9 This Agreement shall be governed and interpreted by the laws of Switzerland, without regard to its conflict or choice of law principles. Exclusive venue for any disputes shall be the courts of Zurich.
ADDITIONAL INFORMATION
Groupon is required to provide Principal with certain additional information as follows:
1. Groupon may opt to suspend or terminate promotions of the Principal Offering. This may be due to any of the following factors:
(a) Principal business closure;
(b) High rate of refunds;
(c) High rate of customer complaints;
(d) Low customer satisfaction;
(e) Principal refusing to honour Reservations;
(f) Principal breaching this Agreement;
(g) Very serious customer complaints such as allegations of violence;
(h) Principal is fully booked;
(i) Accusations of intellectual property infringement;
(j) Groupon not selling as many Reservations as expected;
(k) Groupon believes the promotion is no longer commercially viable.
2. Groupon or its affiliates may promote the Merchant Offering through third party publishers signed up to Groupon’s network or a third party network. This may include exposure on:
(a) Cashback websites;
(b) Coupon websites;
(c) Blogs and other content websites focussed on specific topics;
(d) Emails sent to third party databases; and/or
(e) “Influencers” on platforms such as Instagram.
Product-related Merchant Offerings may also appear on price comparison websites.
3. The main factors that determine the ranking of promotions of the Principal Offering on groupon.pl (“Advertisements”) are as follows:
(a) Predicted quality of a Principal Offering, based on category, price, discount and performance of similar offerings by other principals;
(b) Quality of a Principal Offering, based on views and sales;
(c) Personalisation based on customer-specific data including past purchases, search history and other behavioural data, which helps determine the relevance of the Principal Offering to the customer; and
(d) Strategies on whether to maximise promotion of Principals Offerings expected to convert well or test Principal Offerings for performance.
Groupon determined that these would be the main factors because of their relevance in ensuring customers would be most exposed to offerings they would be interested in.
4. Personal data: Groupon has access to customer personal data in accordance with the privacy statement referred to in Section 6.3 above, which also sets out the conditions under which customer personal data can be provided to Principal. Groupon has access to Principal personal data, and Principal has the right to access that data, in accordance with the privacy statement referred to in Section 6.4 above. Both privacy statements set out the scenarios in which Groupon may provide personal data of customers and Principals to third parties.
5. Non-personal data: Non-personal Principal data collected by Groupon from Principal consists of business-specific contact details. Principal may request a copy of such information from Groupon.
6. Principals who wish to raise a complaint with Groupon may do so by using the Merchant Centre. The complaint will be dealt with by Groupon’s merchant services team or passed to another team to handle if appropriate. A Groupon representative will respond to Principal and attempt to resolve the complaint if possible.
7. In the event Groupon and Principal are unable to resolve a dispute, Groupon is willing to use the following mediation service: https://e-pom.eu.