Brak nowych powiadomień

Jak szybko stracić na wadze: nasze porady

AUTOR: Editors | 1 cze 2017

Jeśli zastanawiasz się w jaki sposób szybko stracić na wadze - prawdę mówiąc każdy choć raz zadał sobie takie pytanie - musisz wiedzieć, że nie istnieje żadna magiczna porada dzięki, której uzyskasz takie rezultaty lub plany dietetyczne, które sprawią że w ciągu nocy stracisz na wadze (przynajmniej nie w bezpieczny sposób). Nie oznacza to jednak, że nie ma łatwych kroków, które możesz podjąć nawet dzisiaj, aby przybliżyć się do swojego celu. W końcu im wcześniej zaczniesz przygodę ze zrzucaniem wagi, tym szybciej możesz oczekiwać efektów. Sekretem utraty wagi w krótkim czasie nie jest stosowanie uniwersalnej diety ale znalezienie rozwiązania, które jest dopasowane do twoich indywidualnych potrzeb. W tym celu, przygotowaliśmy kilka najlepszych porad i ofert na temat odchudzania w tym artykule, abyś mógł stworzyć swój własny plan i zrobić krok do przodu w chudnięciu.

Jaka dieta jest najlepsza?

Mówiąc wprost, najlepszą dietą jest ta, która została przygotowana specjalnie dla Ciebie. Dietetyk lub specjalista od utraty wagi może pomóc ci opracować plan opierający się na twoim stylu życia, potrzebach zdrowotnych i liczbie kilogramów, które chcesz zrzucić. Wiele planów obejmuje regularne tworzenie raportów w celu sprawdzania postępów. Takie usługi nie należą do tanich, ale można znaleźć korzystne zniżki.

Czy samodzielnie stworzone diety są odpowiednie?

Uzyskanie profesjonalnej pomocy jest jednym z najlepszych sposobów, aby schudnąć, ale jeśli wolisz zrobić to samemu, poniżej znajdziesz pewne uniwersalne porady na temat utraty wagi, których powinieneś używać przy tworzeniu własnego planu dietetycznego:

  • Pij więcej wody: osoby, które liczą kalorie zwykle pomijają obliczanie napoi, ale nawet te poniżej 100 kalorii mogą znacznie zmienić wartość dziennie spozywanych kalorii. Jeśli chodzi o napoje niekaloryczne, woda jest najlepszym wyborem. Jeśli uważasz, że codzienne picie wody jest to zbyt monotonne, rozważ dodanie kilku plasterków cytryny lub ziół, takich jak mięta używając zaparzacza do butelek z wodą.
  • Mniej węglowodanów, więcej warzyw: nie musisz całkowicie rezygnować z węglowodanów, jednak konieczne jest ograniczenie cukrów i skrobi, ponieważ te produkty mogą stymulować produkcję insuliny i przeszkadzać w spalaniu tkanki tłuszczowej przez organizm. Wprowadzenie do swoich posiłków większej ilości warzyw to dobry pomysł, ponieważ zwiększa to przyswajalność błonnika bez udziału cukrów. Jeśli brzmi to nużąco, rozważ zainwestowanie w krajalnicę spiralną, która zmienia warzywa w kształt makaronu.
  • Wybieraj chude źródła białka: wielu dietetyków przekonuje do całkowitej rezygnacji z mięsa w swojej diecie, ale spożywanie tzw.  “chudego białka” może w rzeczywistości pomóc w poprawie metabolizmu i zmniejszyć apetyt na węglowodany. Jeśli mięso nie jest częścią twojej regularnej diety, staraj się spożywać dużo białka pochodzenia roślinnego lub rozważyć używanie suplementu białkowego.

Jakie ćwiczenia są najlepsze podczas utraty wagi?

Wbrew powszechnemu przekonaniu, chodzenie po bieżni nie wystarczy aby szybko stracić na wadze. Wielu ekspertów uważa, że najskuteczniejsze plany ćwiczeń obejmują treningi siłowe połączone z cardio. Ćwiczenia cardio podnoszą temperaturę ciała oraz sprawiają, że kalorie są szybciej spalane. Natomiast treningi siłowe takie jak podnoszenie ciężarów buduje mięśnie. Jeśli tworzenie własnego planu ćwiczeń brzmi zbyt skomplikowanie, pomyśl o wykupieniu sesji z osobistym trenerem. Alternatywnie wypróbuj jeden z poniższych propozycji zajęć fitness, z których każda łączy cardio z ćwiczeniami budowania mięśni:

  • CrossFit:  program ćwiczeń o wysokiej intensywności, który łączy ćwiczenia kardio z ćwiczeniami funkcjonalnymi, takimi jak przerzucanie opon lub używanie odważników kettlebell
  • Kickboxing:  techniki walki i manewry bokserskie wykonywane są w szybkim tempie, aby pomóc w budowaniu mięśni
  • Obóz dla rekrutów: obozy, które czerpią inspirację z ćwiczeń wojskowych, ale są dostosowane do wszystkich poziomów sprawności
  • Pilates: ta forma zajęć może wydawać się niewinna, ale skupienie się na właściwej postawie i wyrównaniu pochłonie kalorie podczas budowania mięśni.

A co z zabiegami wyszczuplającymi?

Operacja może brzmieć jako rozwiązanie, które powoduje zmniejszenie wagi bardzo szybko, ale jako długoterminowe rozwiązanie nie jest tak  skuteczne, jak odpowiednia dieta i ćwiczenia fizyczne. Biorąc to pod uwagę, jeśli bardziej obawiasz się o wycięcie kilku miejsc na skórze, niż o utratę kilogramów, pomocne mogą być takie zabiegi, jak liposukcja. Tradycyjna liposukcja obejmuje operację, ale istnieje również wiele nieinwazyjnych metod, takich jak kawitacja ultradźwiękowa, która zapewniają podobne rezultaty przy mniejszym ryzyku.