Zasoby

Często zadawane pytania

Opcja Local Deals (3)

  • Ile kosztuje skorzystanie z opcji Local Deal?

    Jedną z podstawowych korzyści współpracy z Grouponem jest brak opłaty wstępnej przy korzystaniu z opcji Local Deal. Zamiast tego, Groupon pobiera opłatę marketingową za promocję Twojej oferty. Wysokość tej opłaty różni się w zależności od branży i kraju, a także od zapotrzebowania klientów na ofertę.

    Czasem Groupon stosuje akcje promocyjne takie jak kody rabatowe i dynamiczną politykę cenową w celu zwiększenia zainteresowania klientów Twoją ofertą. Żeby takie wsparcie było nadal możliwe, Groupon zastrzega sobie prawo do odzyskania kosztu takich akcji promocyjnych od uczestniczących partnerów.

  • Czy można kontrolować liczbę sprzedanych Grouponów?

    Tak! W celu upewnienia się, że kampania przyniesie oczekiwane rezultaty, wspólnie ustalimy określoną liczbę jednostek, które udostępnisz na Grouponie. Wraz z postępującą sprzedażą, nasz system co miesiąc będzie automatycznie aktualizował liczbę jednostek pozostałych do sprzedaży. Jeśli taka comiesięczna aktualizacja nie wchodzi w zakres Twojej usługi, Twoja oferta zostanie wyprzedana w granicach przez Ciebie wyznaczonych.

  • Co się stanie, gdy kupon Klienta traci ważność?

    Z chwilą utraty ważności kuponu Groupon, niemożliwa staje się wymiana kuponu na produkt lub usługę. Jednak w niektórych przypadkach możliwe jest uzyskanie naszej zgody na przedłużenie okresu wymiany.

    W przypadku, gdy klient dokona wymiany kuponu przed końcem okresu wymiany na rezerwację usługi, która odbędzie się po okresie wymiany, kupon jest traktowany przez Groupon jak zrealizowany w okresie ważności kuponu.*

    * Szczegółowe informacje dotyczące zasad wymiany kuponu w danej akcji Groupon znajdziesz w Umowie Partnera Handlowego.

Rezerwacja online (2)

  • Ile kosztuje umawianie wizyt poprzez Groupon?

    Narzędzie do rezerwacji internetowych Groupon jest bezpłatne, o ile przeprowadziło się wcześniej jedną lub więcej kampanii w Groupon. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat prowadzenia lokalnej kampanii, sprawdź punkt dotyczący ofert lokalnych wśród naszych Często zadawanych pytań.

  • Jak można uaktualnić dostępność swoich wizyt?

    Po skonfigurowaniu swojego Narzędzia rezerwacji masz kontrolę nad swoją dostępnością i możesz w łatwy sposób zarządzać nią poprzez łącze do swojego Narzędzia rezerwacji. Gdy tylko otrzymasz dostęp, dostarczymy klip szkoleniowy oraz przewodniki z instrukcjami na wypadek pytań dotyczących sposobu korzystania z narzędzia.

Groupon Travel (3)

  • Ile kosztuje prowadzenie kampanii w kategorii Wyjazdy Groupon?

    Wprowadzenie oferty Wyjazdy Groupon (Groupon Getaways) nie wiąże się z żadną opłatą wstępną. Groupon pobiera opłatę marketingową dopiero wtedy, gdy klient zakupi Twoją ofertę. Wysokość tej opłaty różni się w zależności od struktury kampanii, którą stworzyłeś/aś we współpracy z przedstawicielem Wyjazdów Groupon.

  • Jak wprowadzić informację o dostępności pokoju?

    Jeśli w Twoim pakiecie znajduje się opcja, która pozwala klientom rezerwować wyjazdy bezpośrednio na platformie Wyjazdy (Getaways) , będziesz w stanie korzystać z systemu Getaways Extranet lub narzędzia do rezerwacji podróży (Travel Booking Tool), żeby mieć wgląd w listę wszystkich rezerwacji zrobionych na tej platformie. Możesz także przeglądać wykaz stawek netto, podatków i opłat – wszystko w jednym miejscu.

  • Jak mogę przejrzeć najbliższe rezerwacje?

    Jeśli w Twoim pakiecie znajduje się opcja, która pozwala klientom rezerwować wyjazdy bezpośrednio na platformie Wyjazdy (Getaways) , będziesz w stanie korzystać z systemu Getaways Extranet lub narzędzia do rezerwacji podróży (Travel Booking Tool), żeby mieć wgląd w listę wszystkich rezerwacji zrobionych na tej platformie. Możesz także przeglądać wykaz stawek netto, podatków i opłat – wszystko w jednym miejscu.

GrouponLive (3)

  • Jak Groupon wypromuje moją imprezę?

    Groupon zaprezentuje zindywidualizowaną kombinację mobilnej, emailowej i promocji online klientom, którzy – w oparciu o dane demograficzne, lokalizację itd. – są potencjalnymi nabywcami biletów na Twoją imprezę.

  • Jakie opcje zakupu biletów są dostępne?

    COBO (“Care of Box Office”): klienci wymienią kupony Groupon na bilety w Twojej kasie biletowej.

    Linki i kody: Partner dostarcza nam kody i linki, żeby klient mógł zrealizować kupon Groupon przed imprezą i wymienić go na bilet.

    JTU (“Just Turn Up”): Klienci mają możliwość prezentacji kuponu Groupon zamiast biletu wstępu w terminie w okresie przez Ciebie wyznaczonym. Wymiana nie jest konieczna.

    Zbieranie adresów: Stosując narzędzie dropshippingu w kategorii Towary Groupon, gromadzimy adresy klientów, które przekazujemy Twojej firmie (możesz sam/a dokonać przesyłki biletów lub skorzystać z usług firmy realizującej zamówienia).

    Po więcej informacji prosimy o kontakt z reprezentantem GrouponLive.

  • Czy można kontrolować liczbę sprzedanych biletów?

    Tak! Teraz można nie tylko kontrolować całkowitą liczbę sprzedanych biletów, ale także ograniczyć sprzedaż do wybranych części widowni, wybranych dat i godzin.

Strony Groupon (3)

  • Jak zindywidualizować moją stronę Groupon?

    Po zamówieniu strony Groupon, otrzymasz emaila z poleceniem zalogowania się do Portalu Partnera Groupon (Merchant Center) w celu aktualizacji danych.

    Po zalogowaniu się do Portalu Partnera (Merchant Center) kliknij w zakładkę „”Strony”” na górze ekranu. Następnie wejdź w zakładkę „”Zarządzaj stroną”” na stronie, którą chcesz edytować. Na ekranie, który się teraz pojawi można aktualizować nazwę firmy, adres i godziny otwarcia – kliknij „”Edytuj”” pod każdym polem po prawej stronie ekranu. Można także wprowadzić ilustracje prezentujące Twoją firmę, ustawić zdjęcie główne, wprowadzić menu i stworzyć opis prowadzonej działalności.

  • Czy uruchomienie mojej strony Groupon wpływa na pozycjonowanie SEO?

    Biorąc pod uwagę, jak Google i inne wyszukarki pozycjonują lokalne firmy w wyszukiwarkach (SERP), zapewnienie swojej firmie mocnego pozycjonowania jest kwestią kluczową w zdobywaniu odbiorców online. Pojawienie się Twojej firmy na autoryzowanych zestawieniach biznesowych takich jak strony Groupon pomaga odpowiednio spozycjonować Twoją firmę. Dzieje się tak dzięki:

    • weryfikacji nazwy, adresu oraz numeru telefonu Twojej firmy,
    • stymulacji interakcji ze strony klientów w postaci wyrażania opinii, oddawania głosów i komentarzy, które pomagają budować renomę Twojej firmy online, która z kolei jest jednym z czynników branych pod uwagę przez Google przy pozycjonowaniu stron,
    • generowaniu przepływu linków wysokiej jakości z wiarygodnych stron na Twoją stronę,
    • generowaniu ruchu na stronie.

    Należy dodać, że Google i inne wyszukiwarki biorą pod uwagę ponad 200 czynników ustalając wyniki danego wyszukiwania. W czasach personalizacji, lokalizacji oraz uczenia maszynowego, nie sposób z całą pewnością stwierdzić, które czynniki przyczynią się do pożądanego wyeksponoania Twojej strony. Jednakże, z powodów wymienionych powyżej, jesteśmy przekonani, że pojawienie się i indywidualizacja Twojej strony Groupon — i obecność Twojej firmy w innych lokalnych zestawieniach – pomaga wysłać pozytywny przekaz do wyszukiwarek, który zwykle przyczyniał się do poprawy rankingów.

  • W jaki sposób klienci dowiedzą się o mojej stronie Groupon?

    Klienci znajdą Twoją stronę Groupon wpisując w wyszukiwarkę Groupon dokładnie nazwę Twojej firmy. Znajdą także tę stronę wpisując nazwę Twojej firmy w wyszukiwarkach, zwłaszcza wpisując frazę “Groupon + <>.”

Narzędzia Partnera (3)

  • Gdzie mogę uzyskać więcej informacji o moich klientach Groupon?

    „Po zalogowaniu się do Portalu Partnera Groupon (Merchant Center) znajdziesz się w głównym panelu swojego konta. Możesz teraz przejrzeć wykaz sprzedanych i zrealizowanych Grouponów i ostatnio zrealizowane płatności; możesz zapoznać się z trendami sprzedaży i komentarzami klientów. Żeby przejrzeć dane klienta, wejdź w „”Raport Wyników”” w menu po lewej stronie. Uwaga: opcja „”Raport wyników”” jest niedostępna dla partnerów w kategorii Towary Groupon (Goods) i Wyjazdy Groupon (Getaways).

    W „”Raporcie wyników”” znajdują się dwie opcje: “Wyświetlenia” i “Klienci.”

    W części „”Wyświetlenia”” dowiesz się, ile wyświetleń poczty elektronicznej otrzymałeś/aś oraz zapoznasz się z danymi dotyczącymi wieku, płci oraz miejsca pobytu osób, ktore zakupiły Twoją ofertę.

    Część „”Klienci”” dostarcza informacji o klientach Groupon, którzy zrealizowali Twoją ofertę. Skorzystaj z tej opcji, jeśli chcesz poznać liczbę nowych klientów oraz dowiedzieć się, czy poleciliby Twoją firmę znajomym.

    Po szczegółowe informacje dotyczące klientów, kliknij „”Komentarze”” w menu po lewej stronie. Znajdziesz tutaj uwagi uzyskane w drodze ankiety rozesłanej przez Groupon do klientów, którzy zrealizowali Twoją ofertę. Można także odpowiadać na te komentarze, udostępniać je oraz eksportować lub drukować, w celu przedstawienia ich pracownikom lub osobom decyzyjnym.”

  • Jak Groupon zdobywa komentarze klientów?

    Klienci, którzy zakupili i zrealizowali Twoją ofertę Groupon mają możliwość zamieszczenia komentarza, który pojawi się na Twoim Panelu Partnera (Merchant Center). Jeśli nie zrezygnowali z takiej opcji, klienci tacy otrzymają i będą zachęceni do wypełnienia ankiety emailowej krótko po realizacji kuponu. Ich komentarze znajdziesz na dole strony głównej Twojego Panelu Partnera (Merchant Center).

  • Jak odzyska? has?o do Panelu Partnera (Merchant Center)?

    Żeby odzyskać hasło, wejdź na stronę merchants.groupon.com. Na ekranie do logowania, kliknij “Nie pamiętasz hasła?” Następnie wpisz adres poczty elektronicznej, który podałeś/aś podczas rejestracji na Portal Partnera i kliknij „Odzyskaj”. Otrzymasz email zawierający link potrzebny do odzyskania hasła.

Sprawdź, jak Groupon może działać na Twoją korzyść

Chcesz porozmawiać z naszym specjalistą? Zadzwoń: (22) 496 08 11 pon. - pt. w godz. 8-18.