Funkcje Groupon, takie jak oferty prezentowe, ułatwiają wręczanie prezentów Groupon, co przekłada się na zwiększenie obrotów naszych partnerów.
Konsumenci wolą teraz prezenty oparte na przeżyciach od tradycyjnych prezentów fizycznych1. A ponieważ Groupon jest miejscem, gdzie można znaleźć wyjątkowe doświadczenia i lokalne usługi, nie dziwi fakt, że nasza platforma jest najchętniej odwiedzana, gdy klienci szukają prezentów dla swoich bliskich. Właśnie dlatego udostępniliśmy szereg funkcji, które ułatwiają wręczanie prezentów na Grouponie, pomagając naszym partnerom generować więcej zakupów!
Klienci naszej platformy mogą wybierać spośród trzech rodzajów prezentów Groupon: ofert prezentowych, kart podarunkowych partnerów i kart podarunkowych Groupon Bucks:
Karta podarunkowa sprzedawcy 💳
Karta podarunkowa Groupon Bucks 💷
Wszystkie trzy są szeroko eksponowane w Groupon, zwłaszcza w dedykowanej sekcji Prezenty Groupon. Poniżej opiszemy, w jaki sposób każdy rodzaj prezentu przyczynia się do zwiększenia sprzedaży u naszych partnerów.
Bony podarunkowe ułatwiają klientom zakup i wysłanie Grouponu w prezencie. Opcja ta jest wyraźnie widoczna na stronie oferty.
W odróżnieniu od kart podarunkowych partnerów, oferty prezentowe nie są definiowane przez partnera, jako idealne do wręczenia w prezencie. Zamiast tego utworzyłeś i uruchomiłeś normalną kampanię Groupon z jedną lub większą liczbą opcji oferty. Następnie nasz algorytm wybiera oferty, które można uznać za prezenty, analizując kategorie usług, które są najlepszymi prezentami, i ustalając, które oferty są odpowiednie na taki prezent. Możliwe więc, że Twoja obecna kampania kwalifikuje się już do ofiarowania na prezent!
Przez optymalizacje Twojej oferty, aby stała się najlepiej sprzedającym się prezentem Groupon, możesz zmaksymalizować rozpoznawalność i możliwości sprzedaży w kluczowych okresach wręczania prezentów.
Pamiętaj, że to tylko jedna ze standardowych kampanii Groupon, z dodatkową opcją umożliwiającą klientowi przekazanie kodu kuponu jako prezentu. Strona Twojej oferty będzie więc wyglądać w większości tak samo jak dotychczas, z dwoma dodatkami.
Po pierwsze, na dole tekstu oferty zostanie dodany baner informujący klientów, w jaki sposób mogą podarować bon:
Po drugie, opcje ofert prezentowych będą oznaczone ikoną pudełka prezentowego, a klienci zobaczą pole wyboru „Kup jako prezent” wyświetlane podczas realizacji transakcji:
Klient może zdecydować o natychmiastowym wysłaniu vouchera jako prezentu w momencie zakupu, zgodnie z wyświetloną na stronie realizacji transakcji oraz na stronie potwierdzenia zamówienia informacją. W przeciwnym razie zostanie on normalnie dodany do listy kuponów na koncie, skąd można go wysłać później:
Będą mieli trzy możliwości przekazania kodu kuponu odbiorcy:
Osoba obdarowana bonem upominkowym może wykorzystać kod Groupon bezpośrednio u partnera, tak jak zwykły bon. Dzięki temu może wykorzystać kupony nawet nie mając konta w Groupon, dzięki czemu możesz pozyskać nowych klientów nawet od osób, które nie korzystają z Groupon.
Alternatywnie, mogą dodać kupon do swojego konta Groupon. Zdecydowanie zachęcamy ich do tego, ponieważ pozwala im to na przeglądanie wszystkich szczegółów kuponu i realizację go tak, jakby sami go kupili, a jednocześnie daje partnerom większy dostęp do danych klientów i potencjalnych dalszych działań, np. recenzji.
Papierowy bon upominkowy ma nawet kod QR, więc wystarczy go zeskanować, aby dodać bon do swojego konta:
jeśli obdarowanej osobie nie spodoba się prezent, Groupon chętnie jej pomoże, upraszczając cały proces. Ma dwie opcje:
skontaktować się z obsługą klienta Groupon lub
wybrać opcję „Wymień na Groupon Bucks” na stronie ze szczegółami kuponu po dodaniu kuponu upominkowego do swojego konta
Karty podarunkowe działają jak zrabatowane wersje zwykłych kart podarunkowych i można je wykorzystać na dowolne usługi, zachęcając kupującego do skierowania kogoś do Ciebie, jednocześnie pozwalając obdarowanemu wybrać, na co je wyda.
W przeciwieństwie do ofert, które można podarować, możesz samodzielnie skonfigurować ofertę karty podarunkowej partnera, aby mieć pewność, że masz ofertę na Grouponie, którą można podarować. Możesz utworzyć ją jako osobną kampanię, tak jak każdą inną, wybierając kartę podarunkową jako usługę promocyjną i nadając jej odpowiednią nazwę:
Strony z ofertami na karty podarunkowe partnerów wyglądają tak samo, jak strony z ofertami na prezenty opisanymi powyżej. Zamiast opcji ofertowych na konkretne usługi możesz tworzyć opcje dla różnych przedziałów cenowych, np. kartę podarunkową o wartości 50 zł za 37 zł, kartę podarunkową o wartości 75 zł za 55 zł itd.:
Po wstępnej konfiguracji karty podarunkowe partnerów działają zasadniczo tak samo jak oferty prezentowe. Kupujący może wysłać kartę podarunkową podczas realizacji transakcji lub później, wybierając ją z listy kuponów, a obdarowany może dodać ją do swojego konta lub wykorzystać bezpośrednio przy użyciu kodu Groupon.
Aby uzyskać więcej szczegółów, zapoznaj się z powyższymi sekcjami „Jak klienci mogą kupować i dawać prezenty” oraz „Jak odbiorcy mogą realizować lub zwracać prezenty”.
Karty podarunkowe Groupon Bucks działają jak karty przedpłacone, które można wykorzystać w wielu sklepach, co pozwala generować dodatkowe przychody i pozyskiwać nowych klientów u naszych sprzedawców bez konieczności podejmowania przez Ciebie dodatkowych działań.
Odróżnieniu od ofert prezentowych i kart podarunkowych partnerów, nie są one ustalane przez partnera i nie są przypisane do konkretnej firmy. Zamiast tego oferujemy klientom kartę z określoną kwotą Groupon Bucks. Osoba, która otrzyma kartę podarunkową, może następnie przeznaczyć za nią określoną kwotę na zakup dowolnej kombinacji ofert Groupon w całej witrynie lub na dowolne kupony Groupon z danej branży, np. Uroda i wellness lub Podróż.
Podobnie jak w przypadku ofert prezentowych, zakup karty upominkowej Groupon dodaje ją do listy kuponów na koncie Groupon klienta. Następnie może on spersonalizować kartę, wybierając motyw projektu i dodając wiadomość, a następnie dostarczyć ją za pomocą dowolnej z następujących metod:
Odbiorca może następnie dodać te Groupon Bucks do swojego konta tak samo, jak w przypadku kampanii prezentowej, i może je wykorzystać przy zakupie Grouponu. Jeśli ktoś użyje Groupon Bucks do zakupu jednego z Twoich kuponów promocyjnych, proces realizacji nie będzie się niczym różnił od zwykłego zakupu Groupon.
Pomyśl o tym jako o kolejnej metodzie płatności, z której klienci mogą skorzystać przy kasie, dzięki czemu platforma stanie się bardziej dostępna i przyciągnie do Ciebie więcej klientów Groupon!
Aby przyciągnąć większą uwagę i zwiększyć sprzedaż do kampanii oferujących prezenty, Groupon promuje te oferty na swojej platformie, ułatwiając klientom ich znalezienie.
Sercem tych działań jest nasza strona główna Groupon Gifts. Tutaj klienci mogą odkrywać najlepsze prezenty z całego serwisu Groupon, przeglądać karuzele wypełnione specjalistycznymi kolekcjami prezentów i zawężać swoje wyszukiwanie za pomocą filtrów.
Ale to nie jedyne miejsce, w którym promowane są prezenty Groupon:
Obdarowywanie innych jest czynnością wykonywaną przez cały rok, a to dopiero początek tego, co zaplanował Groupon. Oto kilka inicjatyw, nad którymi będziemy pracować w przyszłości:
Bądźcie czujni, aby poznać te i inne aktualizacje w najbliższej przyszłości i uruchom ofertę Groupon już teraz, aby skorzystać z nowych i ulepszonych funkcji, które już udostępniliśmy!
Źródła:
© 2022 - 2025 Groupon, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. GROUPON jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Groupon, Inc.